Hej,
Jag har nu haft ett långsamt internet ett bra tag nu. De testade att låsa routern till en frekvens och det blev inte bättre, räknas som första åtgärden. De trodde då att det var fel på routern, den lämnades in för drygt en månad sedan. Vi hittade en router hemma, fullt fungerande med stöd för 4g som bredbandet utlovar, samma problem kvarstår, räknas som andra åtgärden. Vi har testat alla de ursäkter som tre gett oss, starta om, plugga ur, resetta, ursäkter för att bespara tre lite tid. Jag fick nog och gjorde en felanmälan. Det innebär att när jag får tillbaka routern och samma problem uppstår från första gång jag testat den när jag kommer hem har jag min fulla rätt att häva abonnemanget utan någon som helst betalningsskyldighet på det resterande. Med handen på hjärtat så hoppas jag för deras och min skull att det inte fungerar så jag inte behöver gå igenom samma problem igen. Nu vill jag veta hur det gått för någon här som faktiskt lyckats häva bredbandet? Jag har redan kollat upp bättre bredbandsalternativ utan bindningstid så man kan säga upp och byta direkt om något felar. Måste poängtera att kundtjänst har inte på något vis varit otrevliga, vi fick en månad gratis som vi knappt kunde använda då internetet varit så segt, men som sagt ingen otrevlig kundtjänst. Dock inte medgörliga i alla parter, de som alltid hittar erbjudande ur fickan när det ska säljas. Tack för mig och tacksam för svar.