Besvarat

Info om 3Extra användare

  • 16 June 2023
  • 5 svar
  • 714 visningar

Emblem

Hej. Såg eran artikel om 3extra uppkoppling och 3Extra användare. 
 

Enligt hemsidan så har alla nya 3Extra en begränsning på 100GB per person/uppkoppling vid obegränsad huvudabonnemang , men enligt den nya artikeln som skrevs för två dagar sedan så står det att alla har obegränsad surf. 

Länk till artikeln: 

PS: Om man har haft 3Extra användare innan 100GB begränsning var en grej visst behåller man villkoret även nu när priset ändrades? 
 


Se bild nedan:

 

icon

Bäst svar av Pettersson 19 June 2023, 12:31

Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Naruto 

Har du det som hette “3 Surfa Obegränsat” tidigare eller? Eller något liknande med extra användare.


Antar att man behåller villkoret så länge man inte gör en förändring , eller om “3” gör en förändring av avtalen.För dom kan nog säkert villkora bort/ändra det också, eftersom det inte är något som är bindningstid på. Så tänker jag iaf . 

Sen får gärna någon rätta mig om det är annorlunda :) .

 

 

Reagerade också på detta →

 

Jag har obegränsad surf på mitt abonnemang, kan jag fortfarande dela surfen?

Ja visst! Då har samtliga obegränsat med surf.

 

https://community.tre.se/abonnemang%2D45/3extra%2Danvaendare%2Duppkoppling%2D5966

 

Men på denna länken →

https://www.tre.se/handla/mobilabonnemang/familjeabonnemang

Så antingen är det gammal information som inte har redigeras . Eller så står det fel i det första uttalandet. Så antingen har alla “ Extra användare / Uppkoppling “ 100 GB eller så är det obegränsat när huvudabonnemanget är det.

Ska jag vara ärlig så låter det otroligt billigt och få obegränsat för den kostnaden .

/F

Användarnivå 7
Emblem +40

@Naruto Hej,

 

det är troligtvis gammal information där det framgår att det är obegränsat. Nya 3Extra-abonnemang kan använda 100GB data per månad om huvudabonnemanget har obegränsad data. 3Extra Användare som tecknades innan detta förändrades har fortsatt samma villkor med obegränsad data.

Användarnivå 7
Emblem +36

Hoppsan! Det var en miss från vårt håll. Tack för att du flaggade @Naruto!

Precis som @Pettersson skriver, så kan 3Extra användare/uppkoppling använda upp till 100GB per månad, ifall den delas från ett obegränsat abonnemang.

Emblem

@Pettersson @JeppePeppe @frodrik91 

 

Först och främst ville jag tacka för samtliga svar. Det där med 3Extra användare har varit otydligt en längre tid. Jag är medveten att 100GB begränsningen gäller för endast nya 3Extra. 
 

Jag tänkte i och med 3 höjde priset så har de också ändrat villkoren. Förra månaden har en extra användare gått över limiten (140GB) och inget hände.
 

Kommer det fortsätta vara så?

 

PS: Jag har 3 Surfa Obegränsat som jag förlängde förra året. Har varit kund sedan 2020. Denna abonnemangsform går bara att förlänga med hjälp av kundservice. Enligt prislistan så erbjöds det fortfarande, säkert via kundservice och bara för gamla kunder. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Naruto Antagligen fortsätter det att vara så tillsvidare. Om det skulle ändras bör du få information innan. Om du själv gör en förändring av 3Extra Användaren, typ byter abonnemangsform och sedan byter tillbaka, kommer de nya villkoren att börja gälla. 

 

3Surfa är en abonnemangsform som inte säljs via Tres hemsida längre. Den verkar dock gå att teckna hos återförsäljare tillsammans med hårdvara - men även via kundtjänst i ditt fall! 

Svara