Besvarat

Kan ej starta igång abonnemang

  • 2 August 2023
  • 4 svar
  • 87 visningar

Jag har ett bredband och 4 st mobilabonnemang (familjeabonnemang). Har fått igång mitt (huvudanvändare) och min dotters abonnemang, men fattas fortfarande två abonnemang att få igång. Alla är aktiverade (nu ett flertal försök att göra om aktivering).

Dessutom får vi ej till bredbandet. Står att det också är aktiverat, men det lyser bara en röd boll och står att det ej finns internet. 

Har försökt kontakta 3 men tämligen omöjligt att komma fram...

icon

Bäst svar av Pettersson 2 August 2023, 13:42

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Frustrerad Hej,

 

tråkigt att det inte fungerar som det ska. Gällande mobilabonnemangen, är det något nummer som skulle flyttas över till Tre? Får ni täckning men inget fungerar - eller får ni ingen täckning alls?

Gällande bredbandet, har du möjlighet att testa att starta om routern? 

Hej,

Vi kan inte få igång något alls för de två mobilabonnemangen. Finns inget alls, står bara att det är “okänt” eller liknande. Ingen internet, ingen telefon.

Vad gäller routern har jag som sagt var testat att starta om den ett 30-tal gånger. även plockat ut sim-kortet och försökt starta om helt från scratch. 

Något ytterligare förslag? Lyser som sagt var en röd boll uppepå. Min dotter säger att det lös blå boll och var tre blå “ploppar” ett litet tag när den först startades igång. Själv var jag på jobbet då, så detta såg jag aldrig. Sedan försvann etta. Den stog först i vardagsrummet och nu har jag testat olika fönster för att få bästa täckning, men inget fungerar. Vad göra? Även den har jag “återaktiverat” några gånger, om det “halkat” ur. Men inte det heller fungerar.

Kan nämna också att bredbandets simkort, dotterns och mitt simkort har jag fått notis om att de är aktiverade. Dock ingen notis om de andra två, trots att jag aktiverat flera gånger och alltid får samma besked att “redan aktiverat”. 

 

@Frustrerad Hej,

 

tråkigt att det inte fungerar som det ska. Gällande mobilabonnemangen, är det något nummer som skulle flyttas över till Tre? Får ni täckning men inget fungerar - eller får ni ingen täckning alls?

Gällande bredbandet, har du möjlighet att testa att starta om routern? 

 

hej igen, Alla mobilabonnemangen är överflyttade. mitt och de två som ej fungerar kommer alla tre från Hallon. 

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Frustrerad Toppen att du har testat detta redan! Det finns nog egentligen inte så mycket mer du kan göra själv, utan du behöver ringa till Tre för att de ska kunna se över hur abonnemangen ser ut i systemen osv. Om några av abonnemangen fungerar på samma plats är det inget fel med nätet och SIM-korten är redan korrekt aktiverade på abonnemangen låter det som.

Att aktivera SIM-korten på Mitt3 är inget du ska behöva göra om du inte har fått ett ersättningssimkort. SIM-korten ska aktiveras automatiskt när du sätter in dem i telefonen eller routern. 

Telefonnumret är 0735-300 400 - en notis säger att det är många som ringer idag. De har öppet till 18.  

Svara