Fråga

konstigt mobilnummer

  • 3 July 2023
  • 4 svar
  • 70 visningar

Hej, 

Jag har bytt abonnemang från Telia till er. Är väldigt nöjd med era tjänster. Men nu är det så att jag flyttade även över mitt mobilnummer till er, men har nu hört från flera personer att det visas ett annat nummer när jag ringer eller smsa. Hur kan det komma sig? 


4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, 

Jag har bytt abonnemang från Telia till er. Är väldigt nöjd med era tjänster. Men nu är det så att jag flyttade även över mitt mobilnummer till er, men har nu hört från flera personer att det visas ett annat nummer när jag ringer eller smsa. Hur kan det komma sig? 



jo, det kan va så att ditt nummer är på väg. Och sim-kortet du använder har ett annat nummer. 
Detta kommer efter några dagar innebära att du kan få ett sms där det står ”nu har ditt nummer portats” eller liknande. Detta betyder då att ditt nummer är flyttat. 

Det var nästan ett halvår sedan jag flyttade mit nummer och mitt nummer har funkat hela tiden. Bara nu detta har hänt. 

Användarnivå 7
Emblem +38

Det var nästan ett halvår sedan jag flyttade mit nummer och mitt nummer har funkat hela tiden. Bara nu detta har hänt. 

Samma telefon som innan med? 

Användarnivå 5
Emblem +36

Hej @Mina76 ! Hur har det gått med detta? Jag anar att detta kan ha något med iMessage att göra. Det brukar oftast lösa sig bara genom att man startar om telefonen. Testa annars att ta ut SIM-kortet och stäng av telefonen. Sätt sedan in det igen och sätt igång den.

Svara