Besvarat

leverans av ipad

  • 5 January 2022
  • 1 svar
  • 76 visningar

Hejsan! 
jag har en fråga angående min leverans, det står att orden är mottagen av er men att jag inte kommer få den förens vecka 6? Jag beställde den hos er i mitten av december 

ni sa 1-2 veckor och nu har jag väntat 3 veckor och ska behöva vänta 3 veckor till??

icon

Bäst svar av frodrik91 6 January 2022, 03:47

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , Välkommen till “Nya” 3 Community :) 

Jag kan bara spekulera men jag tror Apple styr helt och hållet hur dom vill leverera, när och till vem/vilken operatör/återförsäljare . Tror inte ens operatörer/återförsäljare får reda på det så lång tid i förväg . Kan tänka mig det är dags-färsk information. När den väl är i “lager” hos 3 . Så lär de gå fort när det är inom vårat land. 

Men jag kan tänka mig att Apple gör en prioritering över vad dom vill få iväg / tillverka just nu, på grund av att i världen är det krets-brist , container brist , transport-köer i hamnar, pandemi osv .Även varit jul & nyår i världen.  Så jag skulle nog säga att detta “är det nya” vi får acceptera i dagens samhälle . Att tex ha köpt julklappar på nätet tidigt dec / mitt av dec som för några år sedan fungerade så man fick sakerna i tid till tex julafton är inte relevant längre tyvärr .

Så ska man vara på säkra sidan oavsett vad det gäller för köp , så är det faktiskt fysiska butiken med munskydd och sprita händerna som gäller. 

Och om du la ordern där mitt i dec , så är det nog mitt i smeten av detta . Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge :) Den leverans tid som du ser , kan likväl ändras till snabbare när som. 

 

Speciellt när vi handlar varor utanför Europa.  Och det är svårt att undvika  , tex så tillverkar faktiskt svenska skogskoncernen Holmen , kartongerna till iPhone och antagligen skickar till kina där slutmonteringen är av tex mobilen . Kanske även övriga produkter hos Apple . Men är överkurs att skriva ut :) 

Saker och ting som inte finns fysiskt i butik kan tyvärr bli kraftigt försenat , snarare än att det dyker upp snabbare än” väntat “ . Och obalansen i världen kommer sannolikt pågå en bra tid framöver. 

Jag skulle nog be dig ringa kundtjänst alt att “3” medarbetare kan svara på det i chatten när den är öppen .Så kanske dom har någon information och ge dig.  Annars är det ju mail kontakten man får göra om man inte får in det under tiderna nedan ( Kan tänka mig att de dröjer längre via mail ) .  Skulle nog gissa att det är någon liknande som jag berättat om som dom kommer säga.  ( fast jag har nog större beskrivning i mina noveller …. :) 

Ring oss

Ordinarie öppettider

Måndag–fredag: 09.00–18.00
Lördag–söndag:

Stängt

 

Chatta med oss

Chatten är stängd. Du kan skriva till oss via epostformuläret

Ordinarie öppettider

Måndag–fredag: 09.00–19.00
Lördag: 09.00–15.00
Söndagar & Helgdagar: stängt

Vi hanterar inte följande ärenden via chatten, ring istället angående:

  • Uppsägning
  • Teknisk felsökning
  • Täckning
  • Returer
  • Företagsärenden

Hoppas jag inte förvirrat dig , men hoppas såklart du får den inom kort :) 

 

@Tilde 

 

Mvh F 

Svara