Besvarat

MItt3 fungerar inte idag

  • 24 June 2023
  • 4 svar
  • 65 visningar

Mitt3 fungerar inte idag, jag kan inte betala mina faktura...hur vet jag att autogiro är aktiverat?

icon

Bäst svar av frodrik91 24 June 2023, 15:38

Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @Noemi 

Såg också att det är problem just nu när man är inloggad på Mitt3 i Webbläsare eller App. Skulle tänka mig att det rör både Android & Apple produkter med Mitt3 som app. 

Får hoppas det ordnar sig inom kort.

Har du nyligen ansökt om Autogiro ? Via Mitt3 eller genom din bank . Och hur har du gjort dina betalningar tidigare .

/F

Ja, det här är min första faktura, och jag tror att autogirot inte är aktivt än eftersom jag fått pappersfakturan, sen läser jag ett svar här som säger att autogiro börjar månaden efter att det är godkänt, så jag antar att allt är i sin ordning, så det borde fungera nästa månad. 
Jag fick också ett meddelande när autogiro har godkänts att om jag fick en pappersfaktura så skulle jag behöva betala för den manuellt, och det gjorde jag, så det är vettigt.

Användarnivå 6
Emblem +40

Nu funkar inloggningen igen iaf . 

Ja exakt , det blir från nästa räkning nu när du har fått bekräftat att det är godkänt . 

Du kan se när du loggar in på mitt3 i App eller Webbläsare och väljer inställningar . Där bör det stå ” Autogiro ” som betalningsmetod . Likväl bör Autogirot synas som aktivt hos din bank när du loggar in där . 

/ F 

Tack för svaret
I min bank är det bara godkänt för nu, jag kommer att fortsätta kolla från och med nästa månad för att se till att nästa faktura betalas med autogiro. 

Svara