Skip to main content

Hej

 

Spelar en del spel på framförallt kvällar men jag har märkt att hastigheten på min internetuppkoppling har blivit avsevärt sämre den senaste månaden. ibland kan både min dator och min mobil stå och snurra utan att det händer något. Vad beror detta på?! Det är sjukt irriterande att helt plötsligt få superlångsamt internet och det gör att man funderar på att byta operatör då det ibland knappt går att spela på ett vettigt sätt.

 

Vill ha svar på denna fråga!

 

Kristofer

Hejsan 🙂, @Lexus 

Det kan nog säkert finnas många anledningar till att det har förändras . Ibland positivt , ibland negativt. Kanske högre belastning vid vissa tidpunkter tex.

Antar att du är kopplad över Wi-Fi på 2.4 / 5 GHz till din mobil & kanske dator också, eller nätverkskabel för den. Och 3G / 4G eller 5G för mobilen om du inte är ansluten på Wi-Fi .

Vad är det för router du använder?

 

Det finns nu en funktion där man kan skicka in information , så går det till nätavdelningen.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta  ( Upplelvelse → Täckning )

Vilket område på täckningskartan upplever du dessa problem ? 

& vad får du för resultat på olika hastighetstester vid olika tidpunkter  ?

https://www.bredbandskollen.se/

Om du upplever ofta problem , eller att problem uppstår. Så är det bra att kontakta kundservice, för att se om man behöver göra en felanmälan /täckningsfelanmälan så rätt avdelning kan se över ärendet. Än att gå händelserna i förväg över byte. Får dom inte till sig information om problem , så blir det även svårt och lösa dom.

Här har du deras kontaktuppgifter om det behövs så småningom.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Spelar också spel ständigt , så jag förstår din frustration över hur viktigt det är . Speciellt med Svarstider som är absolut jätte viktigt.

Hoppas på att det kan bli bättre framöver för dig med stabiliteten & hastigheterna. 😉

 

 

/F

 


Lämna en kommentar