Besvarat

Täckning utomlands

  • 10 July 2023
  • 3 svar
  • 60 visningar

Jag undrar om mitt abonnemang fungerar på Sicilien om jag kommer ha täckning där?

icon

Bäst svar av Pettersson 10 July 2023, 11:16

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Helenaadlerz Hej, 

 

Scicilien är en ö som tillhör Italien och således gäller samma priser där som på fastlandet. Inom EU/EES kan du använda mobilen som hemma utan extra kostnader. Har du ett abonnemang med obegränsad surf kan du använda upp till 60GB data. 🤩

 

Trevlig resa!

Det låter toppen!

Det är min son som ska resa som är autistisk och det är viktigt att allt fungerar när han landar där. är det något speciellt som han behöver göra när han kommer fram eller ska allt bara fungera?

Användarnivå 7
Emblem +40

@Helenaadlerz Det finns några saker som kan vara bra att kontrollera: 

  • Dataroaming ska vara aktiverat i telefonens inställningar. Detta brukar vara avstängt från början. 
     
  • Har ni haft abonnemanget länge? Jag tänker om det kan ha varit så att ni har spärrat abonnemang för roaming vid ett tidigare tillfälle? Om du är osäker kan du kontakta kundservice som kan se det på det aktuella abonnemanget. 
     

När telefonen startas/flygplansläget stängs av på Scicilien kan det ta en stund innan täckningen kommer igång, detta är helt normalt eftersom telefonen ska registreras på ett nytt nätverk. Men det är bara att vänta, brukar inte ta mer än någon minut - men kan ta upp till 30 lite beroende på hur täckningen är på flygplatsen. 
 

Kontaktuppgifter till kundtjänst hittar du här.

Svara