Vi måste logga in på wifi varje dag på tvn för att det skall funka. Har nyss bytt router och simkort och innan var det inga problem
Hej,
Har liknande problem hemma när jag skaffade en nyare router.
Det sker dock bara på min TV som är lite äldre (2016, Sony) och inte den nyare (2024, Samsung) eller någon annan enhet.
Det blir uppenbart att det är något som den lite äldre TVn inte gillar med ett mer modern WiFi. Sen exakt vad det är, har jag inte listat ut då mitt personliga behov inte kräver att den äldre TVn ska ha WiFi.
Det jag kan tipsa om är att antingen jämföra specifikationera på den nya routerns Wifi med den äldre, och på så sätt se vad det kan vara som TVn inte gillar med nyare Wifi teknik.
Alt, ändra inställningarna på den nya routern så att det matchar exakt det som den äldre routern hade.
En väg är också att kontakta tillverkaren av TVn, men min erfarenhet är att dom generellt sett saknar kompetensen kring just nätverksdelen så det kan vara svårt att komma någon vart...
har du aktiverat WPA3 på routers Wi-Fi? Testa att endast använda WPA2 för att se om det hjälper, det löste problem med anslutningen till TVn (2024 Samsung) för mig.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.