Fråga

uppsägningstis

  • 8 April 2024
  • 3 svar
  • 35 visningar

Vi har bytt bredband till er från en vecka tillbaka. Det är gungigt och det laggar för min son som spelar. Tidigare hade vi fiber så det är nog bäst för oss. Min fråga är om mina 14 dagars ångerrätt gäller  från när jag köpte eller kopplade in och började använda routern. 
 

mvh Maria 


3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Carljacob Hej,

 

tråkigt att det inte fungerar som det ska. Har du testat att flytta runt routern i bostaden för att se om det fungerar bättre om den är placerad på något annat ställe? 

På Tres hemsida finns information om hur det fungerar med ångerrätten. Där framgår följande: 

Ångerrätten gäller om du köper en vara eller tjänst på distans av Tre. På distans innefattar t ex via tre.se, över telefon eller utanför Tres affärslokaler. Om du ångrar ett sådant avtal ska du meddela 3Kundservice detta inom 14 dagar från det att du mottog varan, alt vid avtal om köp av tjänst, inom 14 dagar från den dag då avtalet ingicks.

 

När fick du hem routern?

Användarnivå 5
Emblem +33

Ångerrätten på 14 dagar gäller enligt lag när du köper på distans, exempelvis på telefon eller via internet. Vad jag vet gäller ångerrätten från och med den dagen då produkten eller tjänsten levererades. Om du har köpt i butik finns ingen lagstadgad ångerrätt.

Användarnivå 3
Emblem +4

Vi har bytt bredband till er från en vecka tillbaka. Det är gungigt och det laggar för min son som spelar. Tidigare hade vi fiber så det är nog bäst för oss. Min fråga är om mina 14 dagars ångerrätt gäller  från när jag köpte eller kopplade in och började använda routern. 
 

mvh Maria 

Du kan inte ens jämföra mobilt bredband med fiber och fast uppkoppling när det gäller gaming. Möjligen om du har 5G SA, vilket inte ens finns i Sverige.

Svara