Fråga

dålig hastighet Landskrona på Suellsgatan 17

  • 22 March 2023
  • 4 svar
  • 169 visningar

Hej!

Under ett par veckor har jag upplevt extremt dålig hastighet på 3simkort abonnemanget både i mobiltelefoner och 4G router som drivs av simkort. Förr var hastigheten acceptabel men nu ser jag H+ icon på skärmen.

 

Det kraschar oftast video streamingtjänster, fil nedladdning, videosamtal osv.

 

Vad ska vi göra? Granska gärna problemet och fixa det.


4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Ahad Memari Hej,

 

har du testat att göra en omstart om routern för att se om det börjar fungera bättre? Likaså av mobiltelefonen? Fungerar det bättre på andra platser i Landskrona?

Hej!

Tack för ditt svar.

Yes, några gånger har jag testat en omstart både om routern och mobiltelefoner för att kunna fixa eventuella problem. Detta fixar problemet men efter ett par minuter kan jag se H+icon där jag upplever den dåliga hastigheten. 

Vi bor på andra våningen och routern sitter vid fönstret med utsikt över gatan från början. Ibland kan jag se 4G och även 4G+ men signalen ändrar sig. På andra platser i staden Landskrona är signalen strong och ikonen 4G+ visas på skärmen. 

Jag känner inte till någon annan i vår omgivning som har abonnemang hos tre. Jag tror att det finns signalstörning i vår omgivning som kanske nyligen har börjat.

Användarnivå 6
Emblem +40

Detta kan ha ett samband med denna tråden. Dock va det oklart i vilket område han befann sig i. Men kan tänka mig att det var i detta området med.
 

Vilken router är det du har ? Vad för hastigheter & svarstider ?

@JeppePeppeNågot du kan kika ang om något strular eller har förändrats i Landskrona ? Är andra personen på kort tid nu.

 

Skulle säga att det är bäst att kontakta kundservice och göra en felanmälan . Är säkert något fel i området .

Syftar du på att det börjar lagga , ladda långsamt 

Vid streamingtjänster så buffrar det , dvs laddar ner i förväg det den ska visa.Är det att streamingen stoppar & behöver bygga upp buffring ? Att den inte hinner med helt enkelt.
Och filnedladdning sköter sitt , men tråkigt att man ska behöva vänta längre än nödvändigt .

Tänkte mer över vad du syfftar på att “det kraschar “ ? 

Samtal / Videosamtal kan jag förstå att det kraschar , stänger ner om det inte har tillräcklig täckning .

 

/F

 

Streamingen stoppar och behöver bygga upp buffring. Att den inte hinner med helt enkelt.

Nedladdnings hastighet blir mindre än 1mb oftast på eftermiddagen, kvällen och helgen. Jag måste starta om routern några gånger även mobiltelefoner. Mobiltelefoner är inte kopplade till wifi utan de drivs av var sitt simkort.

Vi har 3simkort abonnemang och problemet har börjat även i mobiltelefoner som drivs av var sitt simkort. Hade problemet dykt upp endast med routern skulle jag ha tyckt att något problem fanns i routern. 

TP-Link Archer MR600 på Suellsgatan 17 i Landskrona 

Svara