Hej,
I somras bytte jag till ett familjeabonnemang på tre för att få bättre täckning med telefonen. Säljaren på Elgiganten sa att tre har täckningsgaranti och det går att lösa om det det bundna abonnemanget på två år inte fungerar. Tillbaka till jobbet i Göteborg i augusti visade det sig täckningen är mycket dålig. Mina jobbsamtal kopplas bort eller så går det inte att ringa alls och Zoom-föreläsningar fryser. Det är tyvärr inte bara jag som har problem i familjeabonnemanget, dottern som bor i Borås kan inte ringa alls när hon är hemma, i garaget, på och runt förskolan. Lika illa är det för dottern i Umeå. Efter att ha läst diskussionerna om täckningsproblem i detta forum försökte jag ringa Tres kundtjänst från jobbet för att göra en felanmälan. Det resulterade i 10 avbrutna samtal, innan jag gav upp och gick ut och ställde mig på gatan för att ringa. Även hemma har täckningen för telefonsamtal blivit svajig sedan augusti.
Den 4 september lyckades jag till slut få avslutat våra felanmälningar utan att bli bortkopplad och jag fick veta att min arbetsplats ligger i radioskugga. Den 5 september fick jag bekräftelse på att 3-s Tekniska avdelning tagit emot anmälan. Den 15 september mejlade de att de hade mycket att göra. Nu har det gått över fyra veckor (23 arbetsdagar) och jag har fortfarande inte fått någon återkoppling från Teknikavdelningen.
Är det möjligtvis Tres strategi att sälja abonnemang baserade på täckningskartor som inte överensstämmer med verkligheten och sedan göra sig okontaktbara genom att hänvisa till en Teknikavdelning som inte svarar?
Vad kan jag göra mer för att få hjälp med en lösning på våra täckningsproblem?
Frustrerad abonnent