Fråga

internet

  • 23 April 2024
  • 2 svar
  • 35 visningar

Hej Tre

Mitt namn är Tommy och jag har  och är kund hos er.

Men ärendet gäller inte mig utan min syster Helen Mårtensson med och är även hon kund hos er. Och jag skall försöka hjälpa henne så hon får internet och Bank-ID på sin surfplatta. Hon har en ganska nyligen inköpt surfplatta av märket Samsung och modellnummer SM-X200. Efter att varit i kontakt med er så har hon köpt ett SIM-kort med modellbeteckning F01500. Men nu visar det sig att den surfplatta hon köpt inte är kompatibel med SIM-kort, utan det fack som finns på surfplattan är  enbart till för minneskort. Hon har även en 3Webbkontakt-C700, men saknar lösenord till denna och kan ej heller få tag på detta lösenord. Hennes man sitter sedan ett bra tag på servicecentra och vet varken det ena eller det andra. WiFi nyckel F778D1T3.

Nu är den stora frågan hur vi skall kunna hjälpa henne och om hon behöver skaffa router och nytt abonnemang eller om man kan fabriksinställa hennes 3 Webbkontakt.

Jag förstår mycket väl att ni inte kan lämna ut uppgifter till mig utan behöver prata personligen med henne. Men opersonliga råd kan ni besvara åt mig, så vi vet hur vi skall agera innan vi ringer upp er.

 


2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Tommy hahn Hej,

 

då detta är ett publikt forum kan ni inte få hjälp med kundspecifika frågor - men lite generella svar går att få.

 

Den router, 3 Webbkontakt, ni har är en gammal modell. Den har endast stöd för 3G-nätet vilket är på väg att stängas ner. Jag skulle därför rekommendera att ni skaffar en ny router, gärna en med stöd för både 4G och 5G. Det går att köpa till en router till ett befintligt abonnemang genom att kontakta kundservice hos Tre. Det finns även återförsäljare som säljer olåsta routrar med stöd för 4G, bör finnas på exempelvis Clas Ohlsson. Det behövs inte skaffa ett nytt abonnemang för detta. 

 

Det går givetvis att återställa 3Webbkontakt också, men hur pass bra den anslutningen kommer att fungera är svårt att svara på. Om ni tar av baksidan på webbkontakten borde det finnas något ställe där det går att peta in ett gem där det står “reset”. Hittar ni detta?

 

Hoppas att detta hjälpte litegrann?

Användarnivå 3
Emblem +4

Lägg inte ut personliga uppgifter i ett öppet forum.

Svara