Hej Tre
Mitt namn är Tommy och jag har och är kund hos er.
Men ärendet gäller inte mig utan min syster Helen Mårtensson med och är även hon kund hos er. Och jag skall försöka hjälpa henne så hon får internet och Bank-ID på sin surfplatta. Hon har en ganska nyligen inköpt surfplatta av märket Samsung och modellnummer SM-X200. Efter att varit i kontakt med er så har hon köpt ett SIM-kort med modellbeteckning F01500. Men nu visar det sig att den surfplatta hon köpt inte är kompatibel med SIM-kort, utan det fack som finns på surfplattan är enbart till för minneskort. Hon har även en 3Webbkontakt-C700, men saknar lösenord till denna och kan ej heller få tag på detta lösenord. Hennes man sitter sedan ett bra tag på servicecentra och vet varken det ena eller det andra. WiFi nyckel F778D1T3.
Nu är den stora frågan hur vi skall kunna hjälpa henne och om hon behöver skaffa router och nytt abonnemang eller om man kan fabriksinställa hennes 3 Webbkontakt.
Jag förstår mycket väl att ni inte kan lämna ut uppgifter till mig utan behöver prata personligen med henne. Men opersonliga råd kan ni besvara åt mig, så vi vet hur vi skall agera innan vi ringer upp er.