Fråga

nummer ej associerat med mobilen

  • 7 April 2024
  • 3 svar
  • 86 visningar

Flera gånger får jag meddelande om att numret inte är associerat med mobilen? Jag har tagit ur o satt tillbaka simkort och nollställt nätverksinställningar. 


3 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Vi behöver lite mer detaljer för att kunna hjälpa dig här.

Vad har du för telefon? iPhone eller Android?

Vad säger felmeddelandet exakt?

En iPhone 13. Det står:”det här numret är registrerat för ditt Apple-id men är inte associerat med den här mobilen. Du kan fortsätta att använda det här numret för imessage och FaceTime till det löper ut”.

Användarnivå 5
Emblem +33

Kontrollera först att rätt nummer står under Inställningar - Mobilnät - Mitt nummer.

Sedan kan du behöva gå in och återaktivera FaceTime och iMessage.

Inställningar - FaceTime - Stäng av FaceTime och aktivera det sedan igen.

Inställningar - Meddelanden - Stäng av iMessage och aktivera det sedan igen. 

Svara