Flera gånger får jag meddelande om att numret inte är associerat med mobilen? Jag har tagit ur o satt tillbaka simkort och nollställt nätverksinställningar.
Vi behöver lite mer detaljer för att kunna hjälpa dig här.
Vad har du för telefon? iPhone eller Android?
Vad säger felmeddelandet exakt?
En iPhone 13. Det står:”det här numret är registrerat för ditt Apple-id men är inte associerat med den här mobilen. Du kan fortsätta att använda det här numret för imessage och FaceTime till det löper ut”.
Kontrollera först att rätt nummer står under Inställningar - Mobilnät - Mitt nummer.
Sedan kan du behöva gå in och återaktivera FaceTime och iMessage.
Inställningar - FaceTime - Stäng av FaceTime och aktivera det sedan igen.
Inställningar - Meddelanden - Stäng av iMessage och aktivera det sedan igen.
Svara
Skriv in ditt användarnamn eller mejladress så skickar vi ett mejl till dig med instruktioner för att återställa ditt lösenord. 🔑
Undvik att dela känsliga uppgifter
3Community är ett publikt forum, så undvik gärna att dela känsliga uppgifter som exempelvis mobilnummer, personnummer, fullständigt namn eller adress.