Besvarat

Aktivera telefon

  • 24 August 2018
  • 3 svar
  • 982 visningar

Jag vill bara aktivera min telefon varför kan jag inte det smidigt utan måste hålla på här. Pratade med säljare som sa: Sedan är det bara att gå in på vår hemsida och aktivera telefonnumret du fått. Jaha. Men var och hur?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Tristan 1 September 2018, 17:50

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Har du varit 3Kund sedan tidigare och har fått ett nytt simkort?
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Henrik.S! :-)

Hur har det gått för dig? Fick du det att fungera?
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Henrik!

Om du är en ny kund aktiverar du ditt SIM-kort enklast genom att följa instruktionen nedan.

Ha följande nära till hands:

* Personnumret som abonnemanget är registrerat på
* SIM-kortsnummer - 19 siffror och du hittar dem på SIM-kortets baksida alternativt under streckkoden på det kort vid vilket SIM-kortet satt fast
* Aktiveringskod som du antingen hittar i rutan "Aktiveringskod SIM-kort" under delen "Användare" på ditt abonnemangsavtal alternativt på det följebrev som kom med SIM-kortet.

Ring sedan 0735-300 321 från en fungerande telefon och följ instruktionerna.

För kännedom kan du även aktivera SIM-kort via Mitt3 på tre.se men det kräver att du är registrerad som användare först och om du inte har ett aktivt SIM-kort eller är ny kund kan du bara registrera dig med aktiveringskod eller post. Aktiveringskod för Mitt3 finner du på ditt abonnemangsavtal under delen "Kund" högst upp.

Inne på Mitt3 måste du klicka in dig på aktuellt abonnemang och därefter välja "Beställ/Aktivera SIM-kort", scrolla ner till fältet för aktivera SIM-kort och där fylla i ditt SIM-kortsnummer samt klicka på knappen för aktivering.

Svara