Tack på förhand,
Bäst svar av Tretin
Visa originalBäst svar av Tretin
Visa originalJag fick beskedet att jag själv kunde ändra kontot för mitt autogiro. Samma bank men annat konto. Har nu i nästan två veckor varit inne på fakturainställningar där det står att mitt ärende behandlas. Snabbt så fick jag information att nästa faktura skull kosta 49 kr (vilket jag lovats inte behöva betala) vid tel kontakt med 3. Vad är det som gäller?
Jag fick beskedet att jag själv kunde ändra kontot för mitt autogiro. Samma bank men annat konto. Har nu i nästan två veckor varit inne på fakturainställningar där det står att mitt ärende behandlas. Snabbt så fick jag information att nästa faktura skull kosta 49 kr (vilket jag lovats inte behöva betala) vid tel kontakt med 3. Vad är det som gäller?
Har du bytt kontonummer eller bank behöver du ansöka om Autogiro på nytt. Antingen gör du det direkt hos din internetbank eller så gör du det via Mitt3.
För att bli av med faktureringsavgiften på 49 kr behöver du även aktivera SMS-notifiering som faktureringssätt. Det måste göras via Mitt3 eller via kundservice.
Har du blivit lovad att inte behöva betala avgiften på 49 kr behöver du kontakta kundservice för att se över det närmare.
Skriv in ditt användarnamn eller mejladress så skickar vi ett mejl till dig med instruktioner för att återställa ditt lösenord. 🔑
3Community är ett publikt forum, så undvik gärna att dela känsliga uppgifter som exempelvis mobilnummer, personnummer, fullständigt namn eller adress.