Besvarat

Byta konto för autogiro

  • 15 May 2019
  • 3 svar
  • 1562 visningar

Hej, jag hittar inte var jag ändrar kontonummer för autogiro?

Tack på förhand,
icon

Bäst svar av Tretin 16 May 2019, 17:17

Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Henrik3000!

Det är ingen funktion som vi har. Jag googlade lite och det verkar vara rätt likt hos alla bankerna att man kan gå in och ändra det om man loggar in i sin internetbank. 🙂

Jag fick beskedet att jag själv kunde ändra kontot för mitt autogiro. Samma bank men annat konto. Har nu i nästan två veckor varit inne på fakturainställningar där det står att mitt ärende behandlas. Snabbt så fick jag information att nästa faktura skull kosta 49 kr (vilket jag lovats inte behöva betala) vid tel kontakt med 3. Vad är det som gäller?

Användarnivå 5
Emblem +10

Jag fick beskedet att jag själv kunde ändra kontot för mitt autogiro. Samma bank men annat konto. Har nu i nästan två veckor varit inne på fakturainställningar där det står att mitt ärende behandlas. Snabbt så fick jag information att nästa faktura skull kosta 49 kr (vilket jag lovats inte behöva betala) vid tel kontakt med 3. Vad är det som gäller?

 

Har du bytt kontonummer eller bank behöver du ansöka om Autogiro på nytt. Antingen gör du det direkt hos din internetbank eller så gör du det via Mitt3.

För att bli av med faktureringsavgiften på 49 kr behöver du även aktivera SMS-notifiering som faktureringssätt. Det måste göras via Mitt3 eller via kundservice.

Har du blivit lovad att inte behöva betala avgiften på 49 kr behöver du kontakta kundservice för att se över det närmare.

Svara