Besvarat

E-sim puk-kod

  • 6 September 2023
  • 7 svar
  • 217 visningar

  • Skillad
  • 3 kommentarer

Hej, jag hade beställt e-sim till min klocka och jag fick det direkt till klockan. men fick ingen QR-kod eller något. så har inte tillgång till min puk-kod, jag är en extra användare och har kikat på min mors "mitt3" för att se om jag hittar men den gör jag inte. vad ska jag göra?

icon

Bäst svar av Lux 6 September 2023, 21:36

Visa original

7 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Lux 

Vilket märke & modell är det på klockan ? 
 

När du loggar in på Mammas användare på Mitt3 , ser du ett aktivt E-Sim för klockan ? 
 

Jag skulle tipsa om gå igenom stegen på nytt & skapa ett nytt E-Sim . På länken nedan kan du se hur du ska gå tillväga beroende vad för smart klocka du har . 

https://community.tre.se/sim%2Dkort%2D83/kom%2Digaang%2Dmed%2Desim%2D1709

 

/ F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Lux Hej,

 

om du har en smartklocka ska du inte behöva en QR-kod eller någon kod för att kunna aktivera det. Är det i något speciellt syfte du behöver koden? Samt vilken mobil och smartklocka är det du har?

@pettersson

@Lux Hej,

 

om du har en smartklocka ska du inte behöva en QR-kod eller någon kod för att kunna aktivera det. Är det i något speciellt syfte du behöver koden? Samt vilken mobil och smartklocka är det du har?

hej, det står att när man söker e-sim att man får en QR-kod, för jag hittade inte min puk-kod, råkade lägga in fel pinkod.  

det är samsung jag har.

Hejsan 👋🏻 , @Lux 

Vilket märke & modell är det på klockan ? 
 

När du loggar in på Mammas användare på Mitt3 , ser du ett aktivt E-Sim för klockan ? 
 

Jag skulle tipsa om gå igenom stegen på nytt & skapa ett nytt E-Sim . På länken nedan kan du se hur du ska gå tillväga beroende vad för smart klocka du har . 

https://community.tre.se/sim%2Dkort%2D83/kom%2Digaang%2Dmed%2Desim%2D1709

 

/ F 

det är en Samsung galaxy klocka, samt en samsung telefon.  

det står att det kan tillkomma en extra kostnad. man har ett 6 mån grattis sen är det 49kr/m och vill gärna inte få extra kostnader för att ska nytt e-sim till klocka.

Användarnivå 7
Emblem +40

@Lux Hej,

 

när du beställer ett eSIM till en smartklocka får du ingen QR-kod, aktiveringen genomförs genom appen. I ditt fall är det Wearables-appen du använder. Det finns inte heller någon pin- eller puk-kod till detta. Det är skillnad på eSIM för mobil och smartklocka, eSIM för mobiltelefoner använder en QR-kod för aktivering. 

Kostnaden för att ha eSIM i din klocka är 49kr/månad. I vissa fall är det sex månader kostnadsfritt innan det börjar kosta. Om du inte önskar att betala för tjänsten behöver du säga upp den en månad innan debiteringen startar.

Här nedan finns information om hur du aktiverar tjänsten på klockan:

 

Användarnivå 6
Emblem +40

https://community.tre.se/tillbehoer%2D55/staella%2Din%2Dgalaxy%2Dwatch%2Danslutning%2D3960

@Lux Hej,

 

när du beställer ett eSIM till en smartklocka får du ingen QR-kod, aktiveringen genomförs genom appen. I ditt fall är det Wearables-appen du använder. Det finns inte heller någon pin- eller puk-kod till detta. Det är skillnad på eSIM för mobil och smartklocka, eSIM för mobiltelefoner använder en QR-kod för aktivering. 

Kostnaden för att ha eSIM i din klocka är 49kr/månad. I vissa fall är det sex månader kostnadsfritt innan det börjar kosta. Om du inte önskar att betala för tjänsten behöver du säga upp den en månad innan debiteringen startar.

Här nedan finns information om hur du aktiverar tjänsten på klockan:

 

tack förstod det, har inga problem att betala 49kr/månad. men det var bara att när man avslutar abonnemanget så kan det tillkomma en extra kostnad. men tack för informationen!

Svara