Klistrad tråd Guide

Ställa in Galaxy Watch-anslutning

  • 27 februari 2020
  • 0 svar
  • 4342 visningar
Ställa in Galaxy Watch-anslutning
Användarnivå 7
Emblem +9
  • Community Manager
  • 629 kommentarer

Vi vet att det är många som har längtat efter den här stunden och nu är väntan över. Med tjänsten Galaxy Watch-anslutning kan du ta emot samtal, notiser och mycket annat även när du inte har mobilen i närheten.

 


​​​​​​Tack för ert tålamod!
Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

 

Det här behöver du för att komma igång:

  • Mobilabonnemang hos Tre
  • Samsung Galaxy mobil från A-, J-, Note- eller S-serien samt Z-Flip
  • Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active 2

 ⚠️ Börja med att uppdatera din mobil och klockan till senaste versionen.

Nödvändig mjukvara för klockan:
Galaxy watch: 
R815FXXU1FSL3  (40mm)
R805FXXU1FSL3  (42mm)

Galaxy Watch Active 2:
R835FXXU1ATA1 (40mm)
R825FXXU1ATA1 (42mm)

 

 

Aktivera Galaxy Watch-anslutning

  • Stäng av WiFi i mobilen
  • Öppna Wearables-appen i din mobil
  1. Skrolla ned och tryck på Mobilnätverk
  2. Tryck på Nästa
  3. Godkänn allmänna villkor och tryck på Aktivera
  4. Tryck på Anslut

:arrow_right:  Steg för steg guide 

:warning:   Om du upplever problem, kontrollera att mobildata är påslaget

  1. I klockan, gå in på Inställningar
  2. Tryck på Mobila Nätverk och kontrollera att det är aktiverat
  3. Kontrollera att Mobildata är aktiverat

 

 

 

 

Vanliga frågor

 

Vad innebär tjänsten Galaxy Watch-anslutning?

Med tjänsten Galaxy Watch-anslutning tillsammans med Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active 2 kan du ringa, lyssna på musik, ta emot notiser och mycket annat utan att behöva vara i närheten av din mobil. Tjänsten är kostnadsfri under dem 6 första månaderna, därefter 49kr/mån.

 

Behöver man ha eller teckna ett abonnemang hos Tre för att köpa tjänsten och klockan?
Ja, då Galaxy Watch-anslutning är en tilläggstjänst krävs ett mobilabonnemang för att det ska fungera.

 

Har tjänsten någon bindningstid?
Nej, tjänsten kan enkelt tas bort via Mitt3 alternativt via "Galaxy Wearable" appen.

 

Kan jag använda Galaxy Watch och/eller Galaxy Watch-anslutningen utomlands?
Ja, tjänsten fungerar även utomlands. Om saknar Galaxy Watch-anslutning kan du fortfarande använda samtliga funktioner så länge klockan är ansluten till din mobil via Bluetooth eller WiFi.

 

Ingår det surf i Galaxy Watch-anslutningen?
Nej, surf och annan form av användning dras från mobilabonnemanget som tjänsten är kopplad till.

 

Jag har flera klockor, kan jag ansluta dessa till samma abonnemang?
Nej, du kan ansluta max en klocka per abonnemang.

 

Vilka nät kommer klockan att kunna ansluta till?
Både 3G och 4G.

 

Om klockan inte är köpt via er. Kan jag ändå använda tjänsten till mitt befintliga mobilabonnemang hos Tre?
​​​​​​Ja, det kommer att fungera alldeles galant.

 

Jag har köpt klockan utomlands, kommer det att fungera?
Som kund hos Tre kan du köpa tjänsten, men vi kan inte garantera att klockan som är köpt utomlands är kompatibel med vår tjänst då klockan behöver ha stöd för frekvenser som används i Sverige. 

Nedan finner du modeller som ska fungera i Sverige:

SM-R805F (46mm)
SM-R805N (46mm)

SM-R815F (42mm)
SM-R815N (42mm)

SM-825F (40mm)
SM-835F(44mm)

 

Fungerar det med alla mobiler?
Till en början behöver du ha en Samsung Galaxy mobil från A-, J-, Note-S-serien samt Z-Flip med Android 5 eller senare. Stöd för andra Android mobiler kommer senare under 2020.

 

Går det att använda Galaxy Watch utan tjänsten?
Ja, det går alldeles utmärkt. Skillnaden är att du behöver ha mobilen med dig för att kunna använda klockans samtliga funktioner till fullo.


Detta ämne har stängt för kommentarer