Apple Watch ( GPS + Cellular ) har ett inbyggt digitalt SIM-kort, även kallat e-sim. Detta innebär att klockan kan användas på till exempel löprundan eller under simturen, utan att man behöver ha sin iPhone i närheten. Den kan skicka och ta emot samtal och sms, kopplas ihop med appar och tjänster och använda internet som en vanlig telefon.
Numera kan du använda klockan i utlandet ifall du har Apple Watch-anslutning aktiverat!
Viktigt att tänka på här är att klockan har dataroaming aktiverad som standard - och du behöver stänga av dataroaming i klockan separat från telefonens inställningar också, ifall du inte vill använda ditt abonnemang i utlandet.
Det här behöver du för att komma igång:
- Kompatibelt mobilabonnemang hos Tre
- iPhone 6 eller senare (iOS 11.3)
- Apple Watch Series 3 GPS + Cellular
- Apple Watch Series 4 GPS + Cellular
- Apple Watch Series 5 GPS + Cellular
- Apple Watch Series 6 GPS + Cellular
- Apple Watch Series 7 GPS + Cellular
- Apple Watch Series 8 GPS + Cellular
- Apple Watch Ultra GPS + Cellular
- Apple Watch SE GPS + Cellular
Börja med att hämta de senaste operatörsinställningarna. Om uppdateringen är tillgänglig visas ett alternativ att uppdatera dina operatörsinställningar.
I din iPhone: Inställningar > Allmänt > Om (Ett meddelande dyker upp om uppdatering finns tillgängligt)
Aktivera Apple Watch-anslutning
- Öppna Apple Watch-appen på din iPhone
- Tryck på fliken Min klocka > Mobilnät
- Tryck på Ställ in mobilnät och följ anvisningarna
- Fyll i dina fyra sista siffror, och logga in med ditt Mitt3 admin inlogg (mejladress eller BankID)
- Godkänn allmänna villkor och tryck på Aktivera
Ta bort tjänsten Apple Watch-anslutning
Du kan när som helst ta bort tjänsten via Apple Watch-appen eller Mitt3.
Via Apple Watch-appen:
- Öppna Apple Watch-appen på din iPhone.
- Tryck på fliken Min klocka > Mobilnät.
- Tryck på informationssymbolen bredvid 3 SE högst upp på skärmen.
- Tryck på Ta bort abonnemang och Bekräfta.
Via Mitt3
Lägg till-/ ta bort tjänster
Har du andra frågor eller funderingar kring tjänsten kan du hitta svar på de flesta frågor här:
FAQ - Apple Watch-anslutning