Skip to main content
Tutorial

Ställa in Apple Watch-anslutning

  • May 11, 2018
  • 0 svar
  • 67396 visningar
Person med orange väska som håller i mobiltelefon och handtaget till en resväska.
3Community

Din smartklocka kan mycket mer än bara räkna steg. Lås upp klockans fulla potential med 3Extra Smartklocka! 🔓🚀

 

💡 Med 3Extra smartklocka kan du bland annat ringa samtal från din smartklocka, utan att behöva ha mobilen nära! Tjänsten kostar 49 kr/mån.

 

För att aktivera tjänsten behöver du ha:

  • Mobilabonnemang hos Tre
  • iPhone 6 eller senare (iOS 11.3)
  • Apple Watch Series 3 eller senare med Cellular

 

🏠⌚ För privatkund

Så här gör du för att aktivera eSIM till din Apple Watch som privatkund:

1. Öppna Apple Watch-appen

Öppna Apple Watch-appen på din iPhone.

 

2. Tryck på Min klocka

Tryck på fliken Min klocka och sedan Mobilnät.

 

3. Klicka på Info-knappen

Bredvid 3SE, klicka på den lilla info-knappen.

 

4. Hantera 3 SE-konto

Klicka på Hantera 3SE-kontot.

 

5. Logga in

Skriv in dina 4 sista siffror i ditt personnummer (ägaren av abonnemanget) för att logga in med ditt Mitt3-konto.

 

6. Godkänn Allmänna villkor

Godkänn Allmänna villkor och tryck på Aktivera.

 

Klart!

 

Klicka på bilden för att förstora

 

 

🏢⌚ För företagskund

Så här gör du för att aktivera eSIM till din Apple Watch som företagskund:

1. Öppna Apple Watch-appen

Öppna Apple Watch-appen på din iPhone.

 

2. Tryck på Min klocka

Tryck på fliken Min klocka och sedan Mobilnät.

 

3. Klicka på Info-knappen

Bredvid 3SE, klicka på den lilla info-knappen.

 

4. Hantera 3 SE-konto

Klicka på Hantera 3SE-kontot.

 

5. Logga in

Logga in med ditt Mitt3-konto (Endast firmatecknaren eller en administratör på företaget kan göra det).

 

6. Godkänn Allmänna villkor

Godkänn Allmänna villkor och tryck på Aktivera.

 

Klart!

 

Klicka på bilden för att förstora

 

 

Funkar det inte?

Ifall det inte fungerar att ansluta din Apple Watch så löser det sig oftast ifall du nollställer nätverksinställningarna och ser till att mobildata är aktiverat i din iPhone.

 


 

Vanliga frågor

Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna och svaren!

Vad innebär tjänsten 3Extra Smartklocka?

Med tjänsten 3Extra Smartklocka tillsammans med Apple Watch kan du ringa, lyssna på musik, ta emot notiser och mycket annat utan att behöva vara i närheten av din mobil. Tjänsten kostar 49kr/mån.

 

Behöver man ha abonnemang hos Tre för att köpa tjänsten och klockan?

Ja, då 3Extra Smartklocka är en tilläggstjänst krävs ett mobilabonnemang för att det ska fungera.

 

Kan jag ta bort tjänsten?

Nej. Du kan när som helst ta bort tjänsten via Apple Watch-appen eller Mitt3.

Via Apple Watch-appen:

  1. Öppna Apple Watch-appen på din iPhone.
  2. Tryck på fliken Min klocka > Mobilnät.
  3. Tryck på informationssymbolen bredvid 3 SE högst upp på skärmen.
  4. Tryck på Ta bort abonnemang och Bekräfta.

 

Kan jag använda Apple Watch och/eller 3Extra Smartklocka utomlands?

Ja, tjänsten fungerar även utomlands. Om du saknar 3Extra Smartklocka kan du fortfarande använda samtliga funktioner så länge klockan är ansluten till din mobil via Bluetooth eller WiFi.

 

Ingår det surf i 3Extra Smartklocka?

Nej, surf och annan form av användning dras från mobilabonnemanget som tjänsten är kopplad till.

 

Jag har flera klockor, kan jag ansluta dessa till samma abonnemang?

Nej, du kan ansluta max en klocka per abonnemang.

 

Vilka nät kommer klockan att kunna ansluta till?

Klockan ansluter till 4G-nätet.

 

Klockan är inte köpt hos er, kan jag ändå använda tjänsten?

​​​​​​Ja, det kommer att fungera alldeles galant.

 

Går det att använda Apple Watch utan tjänsten?

Ja, det går alldeles utmärkt. Skillnaden är att du behöver ha mobilen med dig för att kunna använda klockans samtliga funktioner till fullo.

 

 

Har du en Galaxy Watch?

Då har du hamnat lite fel, men det är lätt åtgärdat. Klicka här nedan!

Läs mer
Det här ämnet är stängt för kommentarer