Tutorial

Ställa in Apple Watch-anslutning

  • 11 May 2018
  • 0 svar
  • 39562 visningar
Ställa in Apple Watch-anslutning
Användarnivå 2

Apple Watch ( GPS + Cellular ) har ett inbyggt digitalt SIM-kort, även kallat e-sim. Detta innebär att klockan kan användas på till exempel löprundan eller under simturen, utan att man behöver ha sin iPhone i närheten. Den kan skicka och ta emot samtal och sms, kopplas ihop med appar och tjänster och använda internet som en vanlig telefon.

 

Numera kan du använda klockan i utlandet ifall du har Apple Watch-anslutning aktiverat!

Viktigt att tänka på här är att klockan har dataroaming aktiverad som standard - och du behöver stänga av dataroaming i klockan separat från telefonens inställningar också, ifall du inte vill använda ditt abonnemang i utlandet.

 

Det här behöver du för att komma igång:

 

-  Kompatibelt mobilabonnemang hos Tre
-  iPhone 6 eller senare (iOS 11.3)
-  Apple Watch Series 3 GPS + Cellular
-  Apple Watch Series 4 GPS + Cellular
-  Apple Watch Series 5 GPS + Cellular
-  Apple Watch Series 6 GPS + Cellular
-  Apple Watch Series 7 GPS + Cellular
-  Apple Watch Series 8 GPS + Cellular
-  Apple Watch Ultra GPS + Cellular
-  Apple Watch SE GPS + Cellular

 

Börja med att hämta de senaste operatörsinställningarna. Om uppdateringen är tillgänglig visas ett alternativ att uppdatera dina operatörsinställningar.

I din iPhone:  Inställningar > Allmänt > Om (Ett meddelande dyker upp om uppdatering finns tillgängligt)

 

 

Aktivera Apple Watch-anslutning

-  Öppna Apple Watch-appen på din iPhone

  1. Tryck på fliken Min klocka > Mobilnät
  2. Tryck på Ställ in mobilnät och följ anvisningarna
  3. Fyll i dina fyra sista siffror, och logga in med ditt Mitt3 admin inlogg (mejladress eller BankID)
  4. Godkänn allmänna villkor och tryck på Aktivera

 

ac181c07-3ca2-46a6-8fc8-1d4e521b2a67.png

 

 

Ta bort tjänsten Apple Watch-anslutning

Du kan när som helst ta bort tjänsten via Apple Watch-appen eller Mitt3.
 

Via Apple Watch-appen:

  1. Öppna Apple Watch-appen på din iPhone.
  2. Tryck på fliken Min klocka > Mobilnät.
  3. Tryck på informationssymbolen bredvid 3 SE högst upp på skärmen.
  4. Tryck på Ta bort abonnemang och Bekräfta.


Via Mitt3
Lägg till-/ ta bort tjänster

 

Har du andra frågor eller funderingar kring tjänsten kan du hitta svar på de flesta frågor här:
FAQ - Apple Watch-anslutning

 


Det här ämnet är stängt för kommentarer