Besvarat

3Fullfart & Extra använder får använda max 100GB

  • 26 April 2022
  • 5 svar
  • 1224 visningar

Emblem

Hej. Ser att ni har ändrat så att extra användare man lägger till from nu kan använda max 100GB surf trots att huvudabonnemanget har obegränsat. En tråkig sänkning från obegränsat till 100. Gäller detta för oss redan existerande kunder som täckande långt innan gränsen dök upp eller ligger vi kvar på äkta obegränsat även i fortsättningen? Jag gillar inte att ja obegränsat för mig inkl. mina extra användare. Jag vill inte att mina extra användare blir låsta till max 100GB så jag hoppas verkligen att de här förändringarna bara gäller för nya kunder 

 Mvh. Niklas

Ser också att ni kommer ha två val för hastighet.

3Snabbfart och 3Fullfart. Som jag förstår det så ingår 3Fullfart om jag har ett obegränsat abb även efter att detta år tar slut? Stämmer det? Mina extra användare kommer väl också få ta del av 3Fullfart? 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 26 April 2022, 11:54

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @NiklasO, välkommen till 3Community! 🌈

Jag förstår dina tankar, och är ledsen ifall det ställer till det för ifall du skulle lägga till fler 3Extra användare.

Denna ändring där 3Extra användare är begränsade till 100GB gäller enbart för nya 3Extra användare. Har du alltså en eller fler 3Extra användare idag, så har de fortsatt ingen begränsning när det kommer till surf-förbrukning.😁

 

3Snabbfart och 3Fullfart. Som jag förstår det så ingår 3Fullfart om jag har ett obegränsat abb även efter att detta år tar slut? Stämmer det? Mina extra användare kommer väl också få ta del av 3Fullfart? 

Det stämmer bra! 3Fullfart ingår per automatik med våra obegränsade mobilabonnemang!

Emblem

Det blir lite dubbelt på hemsidan?

Väljer man obegränsat så står det "5G och 3Fullfart ingår"

men samtidigt så står det också

"Swoooosh! Året ut surfar du över 1000 Mbit/s vid optimala förhållanden, därefter sänks hastigheten till Snabbfart automagiskt. Normalhastigheten i 5G+ nätet är 200-600 Mbit/s."

​​​​Vad gäller? 

Användarnivå 7
Emblem +36

@NiklasO Sidan var aningen otydlig helt klart, tack för att du flaggade för det! Jag har nu tagit det vidare till ansvariga.

 

Har du vårt obegränsade mobilabonnemang, så kommer du att ha 3Fullfart även efter årets slut - hela tiden.

För våra resterande abonnemang (5-50GB) så får du 3Fullfart året ut, därefter får du välja att behålla tjänsten för 49 kr/mån eller att gå ned till 3Snabbfart. 😊

Hej, lägger jag till en extra användare idag så får den en begränsning på 100gb, gäller det då endast den senast tecknade användaren eller accepterar jag någon form av avtal som då börjar gälla för samtliga användare jag har på abonnemanget?!

 

Vill verkligen inte ha en begränsning på mitt ”obegränsade” abbonemang!

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Eyüb!

Ändringen gäller endast för den nya 3Extra användaren du lägger till. Användare du haft sedan innan påverkas inte av detta. 😊

Svara