Besvarat

5G - Kommer det att vara tillgängligt för oss med Galaxy S20?

  • 13 February 2020
  • 9 svar
  • 548 visningar

Hej

 

kommer 5G att ingå om man beställer en Samsung S20 plus (när det finns)?

Eller kommer det att kosta extra?

I alla fall Telia och Tele2 har att det ingår med S20 telefonerna.

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Jocke 13 February 2020, 12:06

Visa original

9 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @FfromB.

Välkommen till 3Community.

Samsungs S20-serie är redo för 5G. Vi kör just nu ett test av 5G i de södra delarna av Stockholm/Enskede. De stödjer inte det nätet men i vårt framtida 5G-nät kommer dem att fungera i. Det finns inga prisuppgifter kring “5G-abonnemang” i vårt sortiment i dagsläget. 

För stunden går det endast att använda telefonerna med 3G/4G i vårt nät.

 

Hej

 

jo, vet att de är redo och att ni har tester i Stockholm.

Min fråga var bara om det kommer att ingå 5G i abonnemanget så som andra aktörer erbjuder vid köp av S20-serien när det blir dags, utan någon extra kostnad.

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej

 

jo, vet att de är redo och att ni har tester i Stockholm.

Min fråga var bara om det kommer att ingå 5G i abonnemanget så som andra aktörer erbjuder vid köp av S20-serien när det blir dags, utan någon extra kostnad.

 

Jag förstår. Vi återkommer med information kring erbjudandet senare. 

Hej. 
Nu står det på Tre hemsida att S20 serien går att använda i 5G nätet om man har senaste mjukvaran. Programvaran är uppdaterad står det i min mobil. Sen står det på hemsidan att man kan kolla modellnummer om mobilen är 5G ready. SM-G981 = 5G SM-G980 = 4G. Min mobil S20+ 5G har modellnummer SM-G986B/DS. Jag bor i Solna och enligt täckningskartan skadat finnas 5G. Någon som har koll på vad som gäller?

Användarnivå 7
Emblem +10

Tjena! @LTP

Modellen som du har är en 5G modell, undrar dock om den är köpt via Tre eller annanstans?

Stämmer, 5G ska finnas i delar av Solna. Har du varit nära Västra Skogen där 5G finns? (Dessa har dock varit nere ett par dagar förra veckan)

Tjena! @LTP

Modellen som du har är en 5G modell, undrar dock om den är köpt via Tre eller annanstans?

Stämmer, 5G ska finnas i delar av Solna. Har du varit nära Västra Skogen där 5G finns? (Dessa har dock varit nere ett par dagar förra veckan)

Den är köpt i Tre butiken MOS gallerian. Jag har inte varit i Västra skogen bara runt Solna centrum och Råsunda. 

Användarnivå 7
Emblem +10

Tjena! @LTP

Modellen som du har är en 5G modell, undrar dock om den är köpt via Tre eller annanstans?

Stämmer, 5G ska finnas i delar av Solna. Har du varit nära Västra Skogen där 5G finns? (Dessa har dock varit nere ett par dagar förra veckan)

Den är köpt i Tre butiken MOS gallerian. Jag har inte varit i Västra skogen bara runt Solna centrum och Råsunda. 

Toppen! Då bör du kunna ansluta till 5G, i vilket fall runt Solna C och runt platsen där gamla Råsunda Stadion fanns. Råsundavägen blir svårt tyvärr.

Har du kontrollerat att 5G är aktiverat i mobilens inställningar?
Om det är aktivt, stäng av och slå på enheten för att få ner den nödvändiga uppdateringen som ger tillgång till vårt 5G nät.

Berätta hur det gick! :relaxed:

Jag gjorde en fabriksåterställnig och efter det fungerar det. 

 

Användarnivå 5
Emblem +9

@LTP Magiskt!! :heart_eyes:

Svara