Besvarat

Abbonemang når sitt slut

  • 29 December 2022
  • 4 svar
  • 201 visningar

Hej! 

Mitt abbonemang är slut den 5/6-23. 

Vad ska jag göra för att det slutar där? 

Mvh Katarina

icon

Bäst svar av frodrik91 29 December 2022, 16:57

Visa original

4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @Katarinamcs 

För att avsluta sitt abonnemang till ett visst datum , i detta fallet det datumet du nämner . Så behöver man kontakta 3 Kundservice i förväg , för mig det ska vara 1 månads uppsägning . 
 

Kan vara bra att ta reda på så du får exakt datum du behöver säga upp det . Det kan du göra genom höra av dig till 3 Kundservice på chatt , telefon eller  besök till en 3Butik 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Synd att höra att du vill lämna 3 . Vad kommer det sig att du vill avsluta ditt abbonemang framöver ? 😚

/F 

Användarnivå 5
Emblem +33

Hej @Katarinamcs 

Om du loggar in på Mitt3 kan du se din bindningstid och uppsägningstid. I de flesta fall är uppsägningstiden 1 månad, men vissa äldre abonnemang kan ha 3 månader.

Om du vill avsluta ditt abonnemang vid bindningstidens slut måste du säga upp det minst uppsägningstiden innan bindningstiden går ut. Om du säger upp det senare än så kommer du att få betala för abonnemanget under uppsägningstiden.

Om du vill behålla ditt nummer och byta till en annan operatör behöver du beställa nummerportering minst uppsägningstiden i förväg och sätta porteringsdatumet till bindningstidens slut. När du gör en nummerportering sägs abonnemanget upp automatiskt.

Anledningen till avslut är att "Tre" har den sämsta mottagningen jag varit med om. 

Jag bytte för att Tre hade ett gott erbjudande, tack och lov så var det bara för ett år! 

Användarnivå 5
Emblem +33

Täckningen med 3 varierar en del. Min erfarenhet är ändå att det i stort fungerar bra i större städer och befolkade områden i södra Sverige, även om det finns enstaka luckor i täckningen. I Norrland är det betydligt sämre täckning med 3, men där är jag aldrig ändå så det spelar ingen roll för mig. Det viktigaste är att säkerställa att det fungerar där man brukar befinna sig. För mig överväger ändå 3Världen som är perfekt när man är ute och reser.

Svara