Fråga

Abonnemang

  • 20 June 2022
  • 2 svar
  • 93 visningar

Hej!

jag var inne på Elgiganten i våras och de hjälpte mig att flytta mina barns nr till 3 när deras bindningstid var slut. Men nu undrar jag varför jag kommer debiteras för deras abonnemang både från 3 och Halebop? 
 

Killen på Elgiganten sa att de skulle sköta allt med flytten men nu verkar det som att jag får betala dubbelt. 
 

tack på förhand!


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , @Kerstin.lysholm  Nu vet jag inte vad som är sagt i just ditt ärende och så men kundservice är ju bra att kontakt hos båda parterna då kan jag tipsa om .

 

Mest logiskt vore ju att din gamla operatör betalas tills slutdatum på bindningstiden och sen det datumet även går över i 3 och du får din första betalning därefter. Men som sagt ,kontakta dom som hjälpt dig från början .

Ett tips för hålla nere kostnaden för varje abbonnemang är att använda sig utav “E-faktura eller Autogiro “ .

Hoppas det löser sig för dig !

 

Mvh F

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Kerstin.lysholm! Kul att du hittat hit till forumet 🌈

 

Men nu undrar jag varför jag kommer debiteras för deras abonnemang både från 3 och Halebop? 
 

Killen på Elgiganten sa att de skulle sköta allt med flytten men nu verkar det som att jag får betala dubbelt. 

 

Jag kan rekommendera att kika igenom den här artikeln! Här har vi skrivit vad alla olika nummerflyttsproblem kan bero på:

 

Det kan bero på olika saker egentligen, min spontana tanke är att det kan röra sig om eftersläpande fakturering från Halebop, så att du får sista fakturan månanden efter det stängts ned.
Alternativt att numret inte gått att flytta över. 🤔

 

Det bästa i ditt fall är att kontakta Halebop som @frodrik91 skrev, och se till så att numren ligger fria för att flyttas över och att de abonnemangen stängs ner i samma vända. 👍

Svara