Besvarat

Beställa nytt SIM-kort

  • 23 February 2023
  • 6 svar
  • 3114 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer

Hej

Jag har beställt och fått min nya telefon men kan ej få upp simkortsluckan på min gamla telefon, den sitter fast och öppnar ej luckan med pinnen som hör till. 

Kan jag beställa ett nytt simkort med samma nummer att sätta i den nya telefonen?

Mvh Maja-Lena 

icon

Bäst svar av Pettersson 23 February 2023, 21:46

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@MLZ Hej,

 

det går fint att beställa ett nytt simkort som har samma nummer. Många av nya telefoner har även stöd för eSIM (exempelvis nyare iPhones) vilket gör att du kan aktivera SIM-kortet direkt via Mitt3 och slippa hålla på med ett fysiskt simkort. 

Vilken telefonmodell är det du har? Om den har stöd för eSIM kan det vara smidigt att få igång det direkt, så slipper du vänta på postgången. 😄

Om du önskar ett traditionellt simkort kan du även beställa detta via Mitt3. Välj abonnemanget det gäller → Abonnemangsdetaljer → Beställ nytt SIM-kort. 

Hej! Jag är 79 år,har en äldre Doro med knappsats och abonnemang hos 3,men den har en tendens att ringa personer utan min medverkan,beroende var jag har den när jag är ute,köpte en Xiami redmi not 11 utan abonnemang trodde mitt simkort skulle passa men icke, därför behöver jag ett nytt med samma nummer 0763200038    mvh Tommy

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @LTL43 

Beroende på vilken Doro telefon du har . Så kan man testa en enkel omstart . Eller se om det finns en uppdatering att göra på den . Och se om det löser problemet med samtalen då .

Om du har ett äldre Sim-kort av den större storleken .Som inte går att dela i 3 olika storlekar . Så kan du få ett nytt Sim-kort aktiverat och installerat vid ett besök hos en 3Butik.Med samma nummer som tidigare . Då blir ditt gamla sim-kort avaktiverat .

Hoppas det va till någon hjälp för dig 🤗

/F

Hej jag behöver ett nytt sim kort då jag förlorat min mobil och köpt en ny. Har kontantkort för tillfället men önskar nytt sim kort kopplat till mitt abbonemang 0709669150

 

 

Se ovan

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Vilmasson 

Tråkigt att höra angående händelsen . 

Har du haft en försäkring via 3 för din telefon ? 
Oavsett kan det vara bra att få den spärrad . Likaså få Sim-kortet spärrat och göra en polisanmälan.

 


Om du har fått igång BankID på nytt på den nya telefonen , så kan du logga in på Mitt3 appen eller i webbläsaren och beställa E-Sim eller fysiskt SIM- Kort . 
 

Annars kan man besöka en 3butik,  om man har en i sin närhet .

Beroende på vad för märke & modell du har på din nya telefon . Om den har stöd för E-Sim , så kan du snabbt aktivera det och komma igång utan behöva vänta på ett nytt fysiskt kort på posten . 

/ F 

Svara