Jag har skrivit mycket i chatten kring min frustration med 3 världen under min semester i Kenya. Där jag kunde inte ringa ett samtal till Sverige som krävde Bank Id identifiering eftersom den operatören som funkade att ringa till Sverige funkade inte med surf. Därför det krävdes Wifi för att kunna ringa till Sverige.
Idag ringde jag till Tel 3 som en uppföljning av min frustration och pratade med en Kvinna som heter Susanne. Hon var väldigt otrevligt och arrogant. Hon suckar i konversationen och ta inte hänsyn till min frustration. Hon försöka bortförklara min frustration att den kan vara Apple eller Samsung som tappar nätverket när man åka utomlands och man behöver nätverk återställa- vilket vi gjorde men problemet inte låst. Så plötsligt är våra telefoner som hade problem i Kenya??? När jag förklarar för henne att mina släktingar i samma byggnad hade ingen problem med nätverk, hon lyssnar inte heller.
Hon påstår att det var mitt ansvar att ringa till operatören i Kenya under vistelsen i Kenya och ta reda på varför jag kunde inte ringa till Sverige.. Som kund på Tel 3 är det mitt ansvar att ta reda på varför problemet eller är det Tel 3 ansvar att ta reda på varför 3 världen inte funkar som det ska?? Tel 3 har helt enkelt vilseledande information till kunder och de vill inte erkänna och ta itu med saker. De vill bortförklara saker och kunder ska stå ut som dumt.
När jag påstår att jag kommer anmäla Tel 3 till SVT för granskning om Tel 3 inte kan ta reda på varför problemet- så här svara Susanne till mig” varsågod och gör det och lycka till” sedan la hon ner telefonen luren. En sån människa behöver inte jobba på kundtjänst om hon inte ha tålamod och respekt att kunna hantera kunden ilska och frustration.
Jag har bekräftat vad jag har hört sedan tidigare kring Tel 3 - otrevliga, information som inte stämma med verkligheten m.m.
Jag vill ha rättvisa till min skada under semestern och jag komma kämpa på alla möjliga sätt tills jag vet varför kunde jag inte ringa till Sverige som det ska enligt avtalet med 3 världen..