Hej ,
Kundservice / Kundcenter / Kundtjänst informationen fanns direkt när du nådde hemsidan här. Så det är bara och ringa så får ni se vad som har gått snett.
Det funkar tyvärr inte så att dom ringer dig , utan likväl som för alla andra företag så är det att man får ta första steget till att kontakta “kundservice “ om man har ett problem . Svårt och veta att dom ska ringa just dig om ett problem , om inte någon kontakt gjorts i “ Mail form / Chatt eller på telefon . Eller en avtalad tid i ett redan pågående ärende .
.Vad jag vet iaf , är att det är alltid bäst och betala först . Sen utreda .Eftersom inkasso , kronofogde tar kostnader & räntor desto mer tid som går utan betalning . Vad jag skulle tänka mig att drastiskt “sluta” avtalet för detta problem, som bör kunna lösas på en fika paus. Inte är något bra för dig , både ekonomiskt eller att välja en annan operatör + att det tar tid och ork .
Men ha du varit i kontakt med Alektrum Group ? Jag har svårt att tro att det bara tar några dagar innan en operatör skickar ut ett krav till dom . Tror till och med att “3” har en påminnelse först att skicka ut ,innan det går vidare. . Det tar ju tid & resurser.
Högst upp finns “ SUPPORT “ exakt bredvid “Logga in “ och “Sök “. Tryck på “SUPPORT” . Tror det skulle tagit kortare tid att besöka “3” och få fram kundservice information än här kan jag tro . Men här nedan får du info :
Så får du fram exakt detta nedan jag grävt fram åt dig.
Ring oss
Ordinarie öppettider
| Måndag–fredag: | 09.00–18.00 |
| Lördag–söndag: | Stängt |
Chatta med oss
Ordinarie öppettider
| Måndag–fredag: | 09.00–19.00 |
| Lördag: | 09.00–15.00 |
| Söndagar & Helgdagar: | stängt |
Vi hanterar inte följande ärenden via chatten, ring istället angående:
- Uppsägning
- Teknisk felsökning
- Täckning
- Returer
- Företagsärenden
Vad jag tror så går “3 “ som dom mesta andra företagen efter adressen som man är skriven enligt skatteverket på . Men det är ju bra att vara vaken åt båda hållen så det stämmer ! . Kan säkert strula vid flytt att det hänger efter eller så . Men det kan ju vara bra ta den diskussionen med support så inte det “problemet “ uppstår på nytt .
“ E -Faktura “ skulle jag rekommendera dig , för det låter som du har räkning i pappersform med avgift också som är tråkiga kostnader. Man har allt digitalt inne på “ Mitt3 “ ändå Och “E´-Fakturan “ trillar ju fint in på bank inloggningen och läggs till där man ändå för in övriga räkningar .
Nu kan ju jag bara spekulera i vad som hänt i ditt ärende.
Men vad jag vet som kund är att räkningen dras mellan 26 -28 / varje månad . (Måndag-fredag ) Och att “3” är ganska så “generösa” om det blir missat med en dag eller så. Vi är ju trots allt mänskliga , tappa bort en pappers räkning eller bara glömt bort pdf filen på mailen eller vad som kan hända oss alla .
Om betalningen är på en fredag så att säga . Så tror jag kontrollerna över betalningarna görs typ på måndag .
Men mitt tips är att ringa båda parter så får vi hoppas det löser sig och du kan bruka “3” i framtiden här också.
Mvh F