Hej ,
Kundservice / Kundcenter / Kundtjänst informationen fanns direkt när du nådde https://www.tre.se/ Så det är bara och ringa så får ni se vad som har gått snett.
Det funkar tyvärr inte så att dom ringer dig , utan likväl som för alla andra företag så är det att man får ta första steget till att kontakta “kundservice “ om man har ett problem . Svårt och veta att dom ska ringa just dig om ett problem , om inte någon kontakt gjorts i “ Mail form / Chatt eller på telefon . Eller en avtalad tid i ett redan pågående ärende .
.Vad jag vet iaf , är att det är alltid bäst och betala först . Sen utreda .Eftersom inkasso , kronofogde tar kostnader & räntor desto mer tid som går utan betalning . Vad jag skulle tänka mig att drastiskt “sluta” avtalet för detta problem, som bör kunna lösas på en fika paus. Inte är något bra för dig , både ekonomiskt eller att välja en annan operatör + att det tar tid och ork .
Men ha du varit i kontakt med Alektrum Group ? Jag har svårt att tro att det bara tar några dagar innan en operatör skickar ut ett krav till dom . Tror till och med att “3” har en påminnelse först att skicka ut ,innan det går vidare. . Det tar ju tid & resurser.
Högst upp finns “ SUPPORT “ exakt bredvid “Logga in “ och “Sök “. Tryck på “SUPPORT” . Tror det skulle tagit kortare tid att besöka “3” och få fram kundservice information än här kan jag tro . Men här nedan får du info :
Så får du fram exakt detta nedan jag grävt fram åt dig.
-
Ring oss
Ordinarie öppettider
Måndag–fredag: | 09.00–18.00 |
Lördag–söndag: | Stängt |
0735 300 400
-
Chatta med oss
Chatten är stängd. Du kan skriva till oss via epostformuläret
Ordinarie öppettider
Måndag–fredag: | 09.00–19.00 |
Lördag: | 09.00–15.00 |
Söndagar & Helgdagar: | stängt |
Vi hanterar inte följande ärenden via chatten, ring istället angående:
- Uppsägning
- Teknisk felsökning
- Täckning
- Returer
- Företagsärenden
Vad jag tror så går “3 “ som dom mesta andra företagen efter adressen som man är skriven enligt skatteverket på . Men det är ju bra att vara vaken åt båda hållen så det stämmer ! . Kan säkert strula vid flytt att det hänger efter eller så . Men det kan ju vara bra ta den diskussionen med support så inte det “problemet “ uppstår på nytt .
“ E -Faktura “ skulle jag rekommendera dig , för det låter som du har räkning i pappersform med avgift också som är tråkiga kostnader. Man har allt digitalt inne på “ Mitt3 “ ändå Och “E´-Fakturan “ trillar ju fint in på bank inloggningen och läggs till där man ändå för in övriga räkningar .
Nu kan ju jag bara spekulera i vad som hänt i ditt ärende.
Men vad jag vet som kund är att räkningen dras mellan 26 -28 / varje månad . (Måndag-fredag ) Och att “3” är ganska så “generösa” om det blir missat med en dag eller så. Vi är ju trots allt mänskliga , tappa bort en pappers räkning eller bara glömt bort pdf filen på mailen eller vad som kan hända oss alla .
Om betalningen är på en fredag så att säga . Så tror jag kontrollerna över betalningarna görs typ på måndag .
Men mitt tips är att ringa båda parter så får vi hoppas det löser sig och du kan bruka “3” i framtiden här också.
Mvh F