Besvarat

Kundcenters telefonnummer önskar jag omgående

  • 12 January 2022
  • 1 svar
  • 729 visningar

Jag har fått en faktura från 3:ans Alektrum Group som är helt fel då jag redan betalt fakturan samt att 3:an använt sig av fel adress trots att man fått den riktiga. Jag önskar därför 3:ans telefonnummer til Kundcenter så att allt kan redas ut omgående. Om så inte sker per omgående så vill jag avsluta mitt abonnemang hos 3 o söka annan operatör. 

Med vänlig hälsning, 

Johan 070-XXXXXXX 

Grundare & upphovsmannen av Friskis & Svettisrörelsen

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

icon

Bäst svar av frodrik91 13 January 2022, 07:56

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , 

Kundservice / Kundcenter / Kundtjänst informationen fanns direkt när du nådde https://www.tre.se/  Så det är bara och ringa så får ni se vad som har gått snett.

Det funkar tyvärr inte så att dom ringer dig , utan likväl som för alla andra företag så är det att man får ta första steget till att  kontakta “kundservice “ om man har ett problem . Svårt och veta att dom ska ringa just dig om ett problem , om inte någon kontakt gjorts i “ Mail form / Chatt eller på telefon . Eller en avtalad tid i ett redan pågående ärende . 

 .Vad jag vet iaf , är att det är alltid bäst och betala först . Sen utreda .Eftersom inkasso , kronofogde tar kostnader & räntor desto mer tid som går utan betalning . Vad jag skulle tänka mig att drastiskt “sluta” avtalet för detta problem, som bör kunna lösas på en fika paus. Inte är något bra för dig , både ekonomiskt eller att välja en annan operatör + att det tar tid och ork . 

Men ha du varit i kontakt med Alektrum Group ? Jag har svårt att tro att det bara tar några dagar innan en operatör skickar ut ett krav till dom . Tror till och med att “3” har en påminnelse först att skicka ut ,innan det går vidare. . Det tar ju tid &  resurser. 

Högst upp finns “ SUPPORT “ exakt bredvid “Logga in “ och “Sök “. Tryck på “SUPPORT”  . Tror det skulle tagit kortare tid att besöka “3” och få fram kundservice information än här kan jag tro . Men här nedan får du info :  

 Så får du fram exakt detta nedan jag grävt fram åt dig.

  • Ring oss

    Ordinarie öppettider

    Måndag–fredag: 09.00–18.00
    Lördag–söndag: Stängt

    0735 300 400

  • Chatta med oss

    Chatten är stängd. Du kan skriva till oss via epostformuläret

    Ordinarie öppettider

    Måndag–fredag: 09.00–19.00
    Lördag: 09.00–15.00
    Söndagar & Helgdagar: stängt

    Vi hanterar inte följande ärenden via chatten, ring istället angående:

    • Uppsägning
    • Teknisk felsökning
    • Täckning
    • Returer
    • Företagsärenden

Vad jag tror så går “3 “ som dom mesta andra företagen efter adressen som man är skriven enligt skatteverket på . Men det är ju bra att vara vaken åt båda hållen så det stämmer ! . Kan säkert strula vid flytt att det hänger efter eller så . Men det kan ju vara bra ta den diskussionen med support så inte det “problemet “ uppstår på nytt . 

“ E -Faktura “ skulle jag rekommendera dig , för det låter som du har räkning i pappersform med avgift också som är tråkiga kostnader. Man har allt digitalt inne på “ Mitt3 “ ändå Och “E´-Fakturan “ trillar ju fint in på bank inloggningen och läggs till där man ändå för in övriga räkningar . 

Nu kan ju jag bara spekulera i vad som hänt i ditt ärende.

Men vad jag vet som kund är att räkningen dras mellan 26 -28 / varje månad . (Måndag-fredag ) Och att “3” är ganska så “generösa” om det blir missat med en dag eller så. Vi är ju trots allt mänskliga , tappa bort en pappers räkning eller bara glömt bort pdf filen på mailen eller vad som kan hända oss alla . 

 Om betalningen är på en fredag så att säga . Så tror jag kontrollerna över betalningarna görs typ på måndag . 

Men mitt tips är att ringa båda parter så får vi hoppas det löser sig och du kan bruka “3” i framtiden här också. 

Mvh F 

 

 

Svara