Besvarat

Leverans av Iphone 12

  • 28 October 2020
  • 17 svar
  • 2620 visningar

När jag beställde min Iphone 12 fick jag leveransbesked v 44. Gäller det fortfarande?

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang

icon

Bäst svar av Jocke 28 October 2020, 10:58

Visa original

17 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @Jessan och välkommen hit till 3Community.

Informationen som du hittar på leveranssidan för iPhone 12/12 Pro är den senaste informationen som finns gällande din beställning :slight_smile: .

Det står fortfarande vecka 44 så då kan jag lita på att den kommer denna vecka?

Användarnivå 5
Emblem +10

Det står fortfarande vecka 44 så då kan jag lita på att den kommer denna vecka?

Leveranstiden är beräknad så den kan komma att ändras. Jag håller tummarna för att den dyker upp denna veckan (44) om det är den senaste informationen du hittar där :smiley: .

Kom den förra veckan som det stod? 
Står likadant på min, fast enbart vecka 45 som det gjort sedan jag beställde den. Sjukt dålig uppdatering och information att telefonerna hade så lång väntetid. 

Samma sak här. Beställde min telefon några sekunder efter 14.00 när förbokningen startade.
Fick status på v43, sedan v44, sedan v45 och nu räknar jag med att statusen kommer förskjutas till v46.
Jag förstår att Tre väntar på leveranser av Apple men då är det bättre att få status “Obekräftad”.

Man är ju ivrig på att få lägga nävarna på sin nya telefon, men i slutändan är det ett lyxproblem =)

Pratade precis med kundtjänst angående leverans av min Iphone 12 Pro och vad dom kan se så kan inte telefonen levereras förrän v50…

Fick min orderbekräftelse klockan 14.03, förstår inte hur folk kunnat få ut sina telefoner snabbare...

Jag pratade precis med Telia och dom kunde leverera den 26e november om jag beställde nu. Jag har varit kund hos 3 sedan 2006 och aldrig upplevt några problem, men jag är verkligen i behov av en ny telefon eftersom min nuvarande knappt fungerar så jag kommer nog avbeställa min telefon hos 3 och gå över till Telia istället.

Användarnivå 5
Emblem +10

Pratade precis med kundtjänst angående leverans av min Iphone 12 Pro och vad dom kan se så kan inte telefonen levereras förrän v50…

Fick min orderbekräftelse klockan 14.03, förstår inte hur folk kunnat få ut sina telefoner snabbare...

Jag pratade precis med Telia och dom kunde leverera den 26e november om jag beställde nu. Jag har varit kund hos 3 sedan 2006 och aldrig upplevt några problem, men jag är verkligen i behov av en ny telefon eftersom min nuvarande knappt fungerar så jag kommer nog avbeställa min telefon hos 3 och gå över till Telia istället.


Den beräknade leveranstiden för just din order är den du ser här. ​​​​​​

Jo, det har jag kollat varje dag. Men leveransvecka förskjuts ju hela tiden, och sen säger kundtjänst att jag kan räkna med v50….

Skumt Essan, jag ringde in min beställning ganska sent, typ 14.40 ish på dagen förköp släpptes.  Såg att leveransbeskedet på min var hanteras av lager samt att jag fått upp ett paket i PostNord appen som skall levereras idag. Undra hur turordningen är egentligen..

Det är märkligt, men det beror såklart vilken modell man beställt osv. Jag beställde en 12 Pro Graphite 256GB, du då?

Ja det har du ju rätt i, glömde att det beror på modell haha. 12 Pro guld 128gb så klart det blir skillnad. Håller iallafall tummarna att din kommer snart! 

Hej,

Det har stått att leveransstatusen är v.45 sens jag förbeställde iPhone 12 pro samma dag som det lanserades. Detta blev senast uppdaterat igår, och jag har ännu inte fått någon information om mobilen kommit än. Statusen har inte ändrats, d.v.s att det istället ska komma v.46 eller annat. Ni har påstått att det som står där är senaste informationen om när mobilen kommer, men v.45 är ju passerat. Jag vill verkligen ha ett svar, systemet på detta verkar väldigt oklart. 

 

 

// Redigerat // - Frågan har flyttats till ett befintligt ämne

Hej! Hur hittar ni ert ordernummer? Jag har fått en orderbekräftelse men kan för mitt liv inte lista ut vad jag ska ange när jag ska söka efter min leverans

Användarnivå 5
Emblem +9

@Chilli 

Du ska ha fått ett SMS där detta framkommer. Om du inte fått ditt ordernummer så kan du kontakta vår kundservice så får du det direkt :relaxed:

 

 

Snart hinner dom släppa en ny version innan man fått iPhone 12 genom 3… Hoppas ni kompensera era kunde som får vänta 2 månader på en produkt.

Jag beställde då en IPhone 12 med hela tre abonnemang, dvs hela familjen. Fick lovord om att min iPhone skulle komma i slutet av oktober. Sen har ”leveransveckan” skjutits upp ständigt från v.44 till v45 och nu är jag på v49. Otroligt dåligt upplevelse som en ny kund hos er. Även om det var lite billigare så var det mig inte värt att behöva vänta så otroligt länge på en telefon som inte kommer medans jag behöver stå och betala för abonnemang jag inte kan använda som skulle användas med mobilen. Förväntar mig kompensation. 

Användarnivå 5
Emblem +9

Vi är givetvis ledsna att leveransen skjutits upp, vår högsta prioritet är att få iväg telefonerna så snabbt som möjligt. Tack för ert tålamod.

Svara