Skip to main content
Fråga

Mitt nummer

• 27 mars 2025
  • 10 svar
  • 46 visningar

Hej,

Jag är kund hos er och har stött på ett problem med mitt telefonnummer. Jag har behållt mitt gamla nummer, hade en annan operatör tidigare, men några av mina bekanta har märkt att de får ett annat nummer när de försöker kontakta mig eller när jag kontaktar dem, trots att jag har behållit mitt gamla nummer.

Jag har också kontrollerat informationen i "Mitt 3" för att säkerställa att allt ser korrekt ut. Kan ni hjälpa mig att se om det finns några konstigheter med mitt SIM-kort eller mitt konto?

Tack på förhand för er hjälp!

Mvh

Nermin

10 svar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
Nermin Cakici skrev:

Hej,

Jag är kund hos er och har stött på ett problem med mitt telefonnummer. Jag har behållt mitt gamla nummer, hade en annan operatör tidigare, men några av mina bekanta har märkt att de får ett annat nummer när de försöker kontakta mig eller när jag kontaktar dem, trots att jag har behållit mitt gamla nummer.

Jag har också kontrollerat informationen i "Mitt 3" för att säkerställa att allt ser korrekt ut. Kan ni hjälpa mig att se om det finns några konstigheter med mitt SIM-kort eller mitt konto?

Tack på förhand för er hjälp!

Mvh

Nermin Cakici

@Nermin_C Hej 👋

Är det så att ni flyttade över ert mobilnummer från annan operatör nyligen? Isf får du ett tillfälligt nummer från 3 tills nummerflytten är gjord, vilket brukar ta några arbetsdagar! 

Om det skulle vara så att allt ser rätt ut på Mitt3 så kanske ni ska prova att starta om mobilen. Vissa småproblem brukar lösa sig när nätet får chans att omansluta sig till mobilen. 

• Skribent
  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 27 mars 2025

Hej!

När jag bytte operatör, var en av försäljarna snäll som hjälpte mig med att behålla mitt gamla nummer utan några problem. Nu stötte detta problem och vet inte vad det är?

Hälsningar Nermin

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
Nermin_C skrev:

Hej!

När jag bytte operatör, var en av försäljarna snäll som hjälpte mig med att behålla mitt gamla nummer utan några problem. Nu stötte detta problem och vet inte vad det är?

Hälsningar Nermin

@Nermin_C Var det i en 3-butik eller annan återförsäljare? 

Självklart kan du portera ditt nummer till 3 så länge du inte ha ett bindande avtal med den operatör som då äger numret. 

Fick du ett nytt simkort tillhörande 3 av säljaren? 

• Skribent
  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 27 mars 2025

Jag har bytt operatör från Tele 2 till 3 och behållt mitt gamla nummer. Jag har ingen bindande avtal med Tele 2. 

En försäljare från Power hjälpte mig med det.

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
Nermin_C skrev:

Jag har bytt operatör från Tele 2 till 3 och behållt mitt gamla nummer. Jag har ingen bindande avtal med Tele 2. 

En försäljare från Power hjälpte mig med det.

@Nermin_C Okej. Frågan återstår, fick du ett simkort till 3 av säljaren på Power?? 

• Skribent
  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 27 mars 2025

Om jag ska vara ärligt, det vet jag inte. Jag antar det.

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
Nermin_C skrev:

Om jag ska vara ärligt, det vet jag inte. Jag antar det.

@Nermin_C Okej 😃 För att du ska komma åt 3:s nätverk så måste du ha deras simkort. 

Därför ska du fått ett simkort med ett tillfälligt nummer tillhörande 3 som du ska byta ut mot ditt Tele2 simkort... 

Sen skickar 3 en förfrågan till Tele2 att få ditt nummer överflyttat till 3. Som sen registrerar det på ditt nya simkort. Tar några arbetsdagar. 

Har du bytt simkort? 🤔😃

• Skribent
  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 28 mars 2025

Ja, jag har bytt simkort och hela processen har jag gjort.

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
Nermin_C skrev:

Ja, jag har bytt simkort och hela processen har jag gjort.

@Nermin_C Okej. Då ska det ju fungera efter några arbetsdagar som 3 behöver för att flytta över ditt nummer…

Jag rekommenderar er att ringa 3 kundtjänst idag, på 0735 300 400 🙌

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+29
  • Moderator
  • 138 kommentarer
  • 31 mars 2025

Hej ​@Nermin_C! 👋🏻

Har du pratat med kundservice? Eller hittat en lösning på ditt problem? 🙂

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies