Jag har en helt ny S24 Ultra. När jag ansluter till ett fungerande wifi, så kopplas wifi på S24 slumpmässigt bort eller visar "Internet inte tillgängligt" trots att den är ansluten till wifi. Jag måste då stänga av och sätta på wifi igen, och då fungerar internet.
Wifi:t är inte problemet, eftersom alla andra enheter som är anslutna till det fortsätter att ha internet utan avbrott. Det händer bara med S24.
Bäst svar av Pettersson
@redep Det går tyvärr inte att bara byta ut telefonen mot en annan modell, det går däremot självklart fint att du köper en ny telefon. Det kan du göra direkt på tre.se 😄
Gällande de problem du upplever så är det bäst att prata med Samsung. De kan som sagt även hjälpa dig att skapa ett garantiärende om det är så att telefonen skulle behöva lämnas in till verkstad. Efter vad du beskriver låter det däremot som att det nog är något med någon inställning.
Har gjort inställningar m.m. Men det hjälper inte. Går det bara inte att byta ut min Samsung Ultra 24 till en 25a Ultra istället via 3. Om det är hårdvaran hur fixar jag det?? Garantin eller? Kan inte vara utan mobilen om den ska lämnas in
Är det varje gång du ansluter till ditt WiFi? Har du någon VPN installerad på mobilen eller annan app som ska ta bort annonser eller liknande?
Det skulle även vara toppen om du har möjlighet att testa mot ett annat WiFi för att se om samma sak uppstår då. Detta för att kunna utesluta om det är något med din telefon, med din router eller liknande.
VPN är inte på vad jag ser just nu. Ingen står det . Jag tycker det fungerar bättre på andra wifi anslutningar. Kan det vara routern eller mobilen.. Tycker det är märkligt detta!
Följde du instruktionerna som @Limpen skickade för att noillställa nätverksinställningarna i din telefon? Behövde du ansluta till ditt WiFi-nätverk igen efteråt?
Gå till Inställningar
Bläddra ner och klicka på Allmän hantering
Klicka på Återställ
Välj Återställ WiFi- och Bluetoothinställningar (lite osäker på exakt vad som står)
@redep Då skulle det vara toppen om du kan testa mot ett annat nätverk för att se om samma problem uppstår. Om andra enheter fungerar låter det som att det kan vara något med telefonens inställningar.
Ett annat tips är att du kontaktar Samsung som är experter på din telefon för att fortsätta felsökningen, du hittar kontaktuppgifter här: https://www.samsung.com/se/support/contact/ - de kan även hjälpa dig med ett garantiärende om det skulle behövas.
Det är som att inte bilderna inte laddas ner ordentligt också på mitt wifi. Är det wifi eller min Samsung Ultra 24 det är fel på?? Måste alltid starta om wifi
Nej, vet inte om dom löser detta problem? Dom brukar säga gå in på inställningar m.m. Få se om jag kontaktar dom igen 😀 Var i kontakt med dem innan. Skulle bara vilja byta ut min Samsung 😁
@redep Det går tyvärr inte att bara byta ut telefonen mot en annan modell, det går däremot självklart fint att du köper en ny telefon. Det kan du göra direkt på tre.se 😄
Gällande de problem du upplever så är det bäst att prata med Samsung. De kan som sagt även hjälpa dig att skapa ett garantiärende om det är så att telefonen skulle behöva lämnas in till verkstad. Efter vad du beskriver låter det däremot som att det nog är något med någon inställning.
Jo..Men vilken inställning? Om jag gör en Fabriksdataåterställning så försvinner allt igen. Går det att spara mina appar m.m på att säkerhetskopiera på Samsung Cloud. Att jag hämtar åter mina appar m.m
För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte. Läs mer om vår cookiepolicy
För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.