Besvarat

Vid fullmakt, administrera familjeabonnemang via Mitt3 appen

  • 18 October 2022
  • 10 svar
  • 929 visningar

Hej, 

Kan min man, vid en fullmakt, få rätten att via Mitt3 appen kunna administrera familjeabonnemanget som står på mig? 

Mao:
Om jag har ett familjeabonnemang där en vuxen (min man) ingår + barnen kan jag överlåta administrationen av familjeabonnemanget till min man? Detta i samband med att vi tecknar fullmakt där jag ger honom rätten att kunna ändra i abonnemanget så klart.
 

Som det är idag så kan han inte se någonting i appen längre då han överlåtit sitt abonnemang till mig.
Det kan inte vara så att hela familjens dataförbrukning kan endast bevakas av en vuxen, eller?

/Sanna

 

icon

Bäst svar av Qwirks 19 October 2022, 12:26

Visa original

10 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂,  @Sanna98 

Hittade inget konkret när jag sökte runt . Men att skriva till kundservice på chatten , så ska du nog snabbt kunna få reda på det .

Här har du länk för chat alternativ telefonummer till 3 kundservice.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Antar det måste stå på någon i grunden , men sen möjligtvis att man kan ändra och ha samma inloggning för samtliga och översikt. För mig att jag själv gjorde någon liknande sammanslagning , men för väldigt längesedan.

Men bästa är att ta frågan till kundservice som sagt.

 

Mvh F

Tack för svar, jag håller på och utreder detta just med kundservice/Sanna

Användarnivå 5
Emblem +33

Hur loggar du in i Mitt3-appen? BankID?

Skapa en inloggning med användarnamn/lösenord så kan din man använda den.

Hej, ja han kan allt det där, saken är att sen jag öppna ett familjeabonnemang och tog över hans tidigare 3 abonnemang, han kan inte längre se något. Just nu visas i Mitt3 appen att han inte har ett abonnemang. Vilket, iof, är rätt. Men, när vi bestämde oss för denna familjeabonnemangslösning så blev vi försäkrade i butiken att han skulle fortsatt kunna se dataförbrukning mm. Han är del i ett familjeabonnemang ju! Skillnaden skulle vara att då jag står på familjeabonnemanget så är det jag som kan administrera endast. Vi har nu skrivit på fullmakt för administration av abonnemang, ger honom rätten att också kunna ändra i familjeabonnemanget men enligt kundservice så gäller det endast vid kontakt på telefon och inte via appen. Det är en kontraproduktiv rutin i så fall. Varför behöva ringa? Han identifierar sig i appen via bankID ju.

Användarnivå 5
Emblem +33

Om du skapar ett konto med användarnamn och lösenord så borde han kunna logga in med det och se allt. I praktiken loggar han då in som dig, men med användarnamn/lösenord istället för BankID.

Ok vi provar med det. Tack för tipset!

Användarnivå 5
Emblem +33

https://api.tre.se/web/register/start?customerType=consumer

Yes nu funkar det. Gick en annan väg, innifrån appen, inställningar, lägg till adminstratörer. Där anger man e-post till den som ska läggas till och personen får mejl med instruktion att sätta lösen. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Snyggt @Qwirks ! 👏

Skönt att det löste sig @Sanna98 😊

Hej

Svara