Skip to main content

HomePod + svenska = sant?

• 8 januari 2022
  • 6 svar
  • 204 visningar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38

Enligt Tekniveckan ska nu HomePod inom en snar framtid få stöd för Siri på svenska. Kan detta betyda att HomePod är på gång officiellt till Sverige? 

Har ni testat HomePod? Jag är rasande sugen på att skaffa 2 st mini att ha på “kontoret” men är lite osäker på värde i dessa osv. Snygga är dom. 

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

6 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 8 januari 2022

@Chipsgeneralen Det låter ju onekligen som att HomePod är påväg till Sverige! Kommer nog kunna sälja riktigt bra. Speciellt till de personer som inte velat ha en Google Home pga att de inte har iPhone. Ett annat krav för många lär väl vara att det ska finnas stöd för Spotify också…

Jag tycker att ljudet är riktigt bra - speciellt sett till storleken och kostnaden. Det kan självklart inte jämföras med större högtalare eller den stora HomePoden. 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 8 januari 2022

Fantastiska nyheter!! Jag har en google home mini idag, och har tänkt köpa fler - men nu inväntar jag istället homepod tror jag.

Använder min mini idag primärt till att kontrollera lampor och musik, men skulle vara intressant att använda 2 st homepods som datorhögtalare för hemkontoret! 🤔 nu börjar det klia i fingrarna…

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Skribent
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 8 januari 2022

Hade man kunnat koppla dem till TV:n utan Apple TV så hade jag direkt köpt. Slungat ut den fula Soundbar jag har. 
Men kontoret luktar uppgradering i form av 2 st minis. Kanske ska gå lös med färgerna med? Apelsin? 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 8 januari 2022

Tänker det med! Lite mer färg till min dystra dystra grotta :sweat_smile: Jag gillar verkligen den gula färgen dock, den poppar rejält:

Hoppas det kommer snarare än senare!

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Skribent
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 8 januari 2022

Åh de gula @JeppePeppe plus en gul iMac 🖥 ojoj

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 8 januari 2022
Chipsgeneralen skrev:

Åh de gula @JeppePeppe plus en gul iMac 🖥 ojoj

Exakt! Där snackar vi!

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies