Skip to main content

Peek Performance - 8 mars 2022

• 3 mars 2022
  • 13 svar
  • 1331 visningar

Forum|alt.badge.img+41

Apple har i dagarna bjudit in till ett nytt event som kallas Peek Performance. Det hålls den 8 mars. 

https://twitter.com/gregjoz/status/1499067834411872258

Det finns flera rykten om vad som kan tänkas presenteras under detta event. De populäraste verkar vara uppdateringar till iPhone SE (nu med 5G), iPad Air, Mac mini och MacBook Pro. Det kan även vara så att det blir några uppdateringar eller förändringar av Apples tjänster som presenteras. 

Eventet går att följa från 19.00 på Apples amerikanska sajt, här. 🌍

Jag tycker det ska bli mest spännande att se vad som händer med en eventuellt ny iPhone SE. Det kan ju bli en av de mest kompletta telefonerna på marknaden!

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

13 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 3 mars 2022

Tror att se 5G kan bli en galet kompetent telefon. För ett ruggigt bra pris. Det svagaste med förra modellen är ju såklart kameran. 

Om rykten stämmer så är det ju en dröm för alla som ska köpa ny MacBook Air om man ska tro renderingar som är lösa på internet. Flera olika färger och en kantigare design. 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 4 mars 2022

@Pettersson @Chipsgeneralen Fantastiskt! Det datumet har varit ryktat länge, superspännande ska det bli. Läst mycket om ny iPad Air - ser framemot att se något om det! :sunglasses:

Forum|alt.badge.img+41
  • Skribent
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 4 mars 2022

@JeppePeppe Ny kraftfullare iPad Air är verkligen lockande också! Jag har en iPad mini via jobbet, men det känns något liten ibland. Är riktigt sugen på att ha en större iPad också! Levde ju med en iPad Pro som dator i typ ett halvår förut, funkade långt över förväntan. 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 4 mars 2022

@Pettersson O’ ja! Har iPad Air som släpptes senast och är otroligt nöjd! Funderar starkt på att skaffa magic keyboard :nerd:

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 4 mars 2022

Har lagt upp ett event för dem som tänkt närvara!

https://community.tre.se/events/apple-event-8-mars-2022-7

Efteråt är den här tråden @Pettersson skapat, en utmärkt plats att dela med sig av sina hightlights eller andra tankar. :heart_eyes:

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 8 mars 2022

I vanlig ordning blir jag som ett barn som läst igenom en leksakskatalog efter varje Apple Event. Kliar i fingrarna! :sweat_smile:

Förväntade mig att nya iPhone SE skulle se annorlunda ut, att de skulle släppa hemknappen. Men annars verkar den vara en bra uppgradering från föregångaren. :grin:

Woohoo - Mac-studio och Studio display!! Vill så gärna skaffa Studio display till hemmakontoret - perfekt när jag vill använda min MacBook stationärt. :heart_eyes: 

Priset är dock (som förväntat) lite väl smärtsamt för att vara en monitor...

Forum|alt.badge.img+41
  • Skribent
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 8 mars 2022

@JeppePeppe Hahah, jag blir riktigt sugen på en iPad Air. Sjukt att den är billigare än en skärm kan jag tycka  

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 8 mars 2022

Jag har inte hunnit spana in ordentligt. Men som vanligt verkar m1 ultra vara något av en marknadsmördare. Ska bli kul att se testerna. 

helt SJUKT att Apple stoppade in en iPhone (i princip) i en skärm och släpper det. A13 in i skärmen borde va förbjudet men samtidigt så tycker jag att skärmar/tv-skärmar förtjänar bättre behandling för längre tid. Min Sony tv är så slö att jag hinner spela in en egen version av Dune innan den laddar HBO Max. 

se var en besvikelse pga daterat utseende men förmodligen best rent specs. 
färgen  på 13 i grönt är magiskt. Mycket vill ha. 

ipad, jag är ju sugen på en iPad och air verkar ju vara de bästa man kan slänga pengar på. 

Forum|alt.badge.img+41
  • Skribent
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 9 mars 2022

@Chipsgeneralen Håller helt med dig om skärmar överlag. Även fast jag köpte en 2021 Samsung TV så upplever jag min några år gamla Apple TV fortfarande som snabbare. Hade gärna lagt till någon tusenlapp för en bättre Smart TV-upplevelse! 

Tycker det är bra att SE behåller den formen. Jag vågar nästan säga att det är de skönaste telefonerna att använda som Apple har släppt - för mig iaf 😅. De vill väl även särskilja 13-linjen från SE utseendemässigt. 

Blev även jag sjukt sugen på Air - men vet inte riktigt var den skulle passa in i mitt liv tyvärr… 

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 9 mars 2022

@Pettersson märkligt det där. Lg ska ju vara rätt bra säga det.

ja, såklart men det kanske krävs lite mer uppgradering i kamera/design för att tävla inom segment ”mellan” där Samsung och xiaomi har dödsgrepp om situationen. Samtidigt, kul med den designen och den är ju verkligen annorlunda mot allt annat idag. 

Nej, men starkt ändå. Air ser perfekt ut. Dock i mitt huvud är fortfarande ”iPad” egentligen den perfekta paddan. :) 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 9 mars 2022
Pettersson skrev:

Håller helt med dig om skärmar överlag. Även fast jag köpte en 2021 Samsung TV så upplever jag min några år gamla Apple TV fortfarande som snabbare. Hade gärna lagt till någon tusenlapp för en bättre Smart TV-upplevelse! 

@Pettersson @Chipsgeneralen Samma här, skaffade en ny Smart-TV nyligen men finner mig alltid vara på min Apple TV 4K hela tiden. Kanske en yta för Apple att nyttja? :thinking:

Gällande iPad Air, så är en liten detalj den nya blåa färgen som är så mycket snyggare, den förra var väldigt dov. :yum:

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 9 mars 2022

Ja, the Verge pratar alltid ju om att Apple hade dominerat marknaden med en skärm inbyggd Apple TV och perfekt synergi med iOS/iPadOS/MacOS. 

och även rent kvalite på skärmen, menar deras mobiler/skärmar är ju nästan bäst in business. Framförallt så är det väldigt trogna färger och välkalibrerade . Dock räds man såklart priserna på den. 

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 17 mars 2022

Nu har ju recensionerna trillat in för iPad Air. Alla verkar älska och mena att det är magiskt bra. Frågan är ju hur Apple tänker med iPad pro. Är det bara skärmen som gör skillnad nu? 

spännande. 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies