Skip to main content
Besvarat

4G router med Sim (Tplink Archer MR400) hittar inte internet

  • 4 januari 2020
  • 8 svar
  • 1673 visningar

Hejsan!

Det är så att jag köpt en Tp-link Archer MR400 som jag tänkt ha i sommarstugan med mitt simkort från telefonen i. 

Jag har kopplat in routern men lyckas inte få den att ansluta till internet. Någon som har något tips? 
Med vänlig hälsning, Mathias

Bäst svar av Pettersson

@Albrekt Du kan inte ha två simkort till samma abonnemang. För att det ska fungera behöver du ha två abonnemang. Har du aktiverat ett eSIM till ditt mobilabonnemang fungerar inte det fysiska simkortet längre.

 

Den bästa lösningen för dig, är nog 3Samla. Det kostar 99kr/månad och då delar du surfen med ditt mobilabonnemang. Här kan du läsa mer.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

8 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 6 januari 2020

Hej,

 

får du något felmeddelande? Hittar routern täckning? 
 

Har du testat att återställa routern och ställa in den från början?


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 januari 2020

Tjena @Albrekt, kul att du hittat hit till 3Community :grin:

Hur har det gått med detta? Har du testat det @Pettersson skrev? Återkom gärna ifall strulet återstår!


  • Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 7 januari 2020

Hejsan! 
 

Nej inget felmeddelande alls. Nej routern lyckas inte hitta någon teckning överhuvudtaget. 
Har testat med både data.tre.se och bredband.tre.se som APN men utan resultat.

har även startat om routern

 

mvh Mathias 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 januari 2020

Jag förstår! Har du även testat en återställning eller “reset” av routern? Enligt bilder på nätet så verkar den sitta enligt nedan:

 

 

Det ska även stå “Reset” vid den. Håll in den knappen i cirka 15 sekunder, eller tills den reagerar (exempelvis att lampornar slockar/ tänds/ blinkar) därefter avvakta cirka 5 - 10 minuter och testa koppla upp dig igen. Återkom gärna med hur det går! :yum:


  • Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 7 januari 2020

Hejsan! 

Jag testade att resetea men utan resultat tyvärr. Testade även att sätta tillbaka sim-kortet i telefonen igen då jag använt E-sim på den under tiden jag testat sim-kortet i routern och då fick jag ingen teckning på telefonen heller.

Kan det ha något att göra att jag kört med E-sim?

Med vänlig hälsning, Mathias 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 januari 2020

@Albrekt Då är det med störst sannolikhet något med SIM-kortet som du använder för bredbandet, eller själva abonnemanget i sig. Jag rekommenderar att ringa/ chatta in till vår kundservice så kan de se över abonnemanget. Du når vår kundservice per telefon på nummer 0735-300 400 under helgfria vardagar 8.00 - 20.00 :grin:


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • Svar
  • 7 januari 2020

@Albrekt Du kan inte ha två simkort till samma abonnemang. För att det ska fungera behöver du ha två abonnemang. Har du aktiverat ett eSIM till ditt mobilabonnemang fungerar inte det fysiska simkortet längre.

 

Den bästa lösningen för dig, är nog 3Samla. Det kostar 99kr/månad och då delar du surfen med ditt mobilabonnemang. Här kan du läsa mer.


  • Skribent
  • Rookie
  • 3 kommentarer
  • 7 januari 2020

Aha där har vi felet alltså! Stort tack för hjälpen!

Med vänlig hälsning, Mathias


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies