Besvarat

dålig mottagning

  • 1 February 2023
  • 5 svar
  • 166 visningar

Hej jag bor i Gullered som ligger utanför Ulricehamn och bor 1 kilometer från er mast. Det har varit väldigt dålig mottagning i dag är det något fel på masten? Jag hittar inte något info på er drift info 

mvh Stefan 

icon

Bäst svar av frodrik91 3 February 2023, 05:50

Visa original

5 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @Dålig mottagning 

Har det blivit bättre nu igen ? 

Om inte så kan det vara bra att kontakta kundservice och berätta att du upplever störningar i ditt närområde . Så får dom till sig det och kan börja utreda vad som hänt och behöver göras .

Det är inte säkert att det är en 3 mast eller att det är mot just den den ansluter emot , eftersom master försöker hållas hemliga för undvika sabotage som sker flitigt .

 Här får du kontaktuppgifter till kundservice om du inte upplever någon förbättring mot vad det brukar har varit för dig .

 https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

/F

Hej det har blivit betydligt bättre dom gjorde nog nått arbete för hoppnings vis förbereder dom för 5G. Jag trodde att jag kontakta tre🙈 men tack för att du svarade👍

Användarnivå 6
Emblem +40

Härligt att höra ! Då får du gärna bocka tråden som avklarad. 

Så kan det möjligts vara. 

/ F 

De senaste veckorna har jag inte kunnat titta på filmer då bilden hela tiden avbryt lika så kan jag inte lyssna på musik som också bryts av och kommer kanske efter en minut eller två eller fem ibland kan det vara borta kanske en hel kväll Jag bor på Näset Hyltena hylteanäset 14 555 92 Jönköping koordinationsadress j4 h plus qvj Sjöhult är koordinaterna Vad ska jag göra Jag har lidit nu i 14 dagar Igår fick jag inte inra på ett alls Kan ni hjälpa mig Ha lite tråkigt ingen TV bara internet hälsningar Kaj

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @Kajl 

Vad får du för hastigheter & svarstid/ping om du gör något av dessa test ?

https://www.speedtest.net/

https://www.bredbandskollen.se/

Testa att göra en omstart av din router. Samt även TV box . Om problem kvarstår efter det , så kan det vara bra att kontakta 3 Kundservice . Så dom får till sig att något står inte rätt till och kan komma fram med en lösning.

Här har du deras kontaktuppgifter.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Återkom gärna hur det har gått .

/F

 

Svara