Tutorial

Ingen uppkoppling med Zyxel NR5103eV2

  • 24 May 2022
  • 0 svar
  • 11916 visningar
Ingen uppkoppling med Zyxel NR5103eV2
Användarnivå 3

Har du följt guiden om hur du kommer igång med din nya Zyxel-router, men det fungerar fortfarande inte? Här nedanför har vi slängt ihop ett gäng lätta tips och tricks för att lösa det utan att behöva ringa in till oss.🔧👷

 

 

Sitter SIM-kortet i rätt?

Det är lätt hänt att man sätter i simkortet åt fel håll. Den guld-färgade sidan ska riktas nedåt, mot routerns baksida. Det finns även en symbol vid simkortsluckan som visar åt vilket håll den ska sättas in.

 

 

 

Vilka lampor lyser? Ser allt bra ut?

För att lätt kunna se vad det är som inte riktigt spelar rätt med routern så kan du kika på lamporna på toppen. Jordgloben visar  internetuppkoppling, staplarna visar signalstyrka med mera. Klicka här för att se vad lamporna betyder.

 

 

 

Vart har du ställt routern?

Har du ingen, eller kanske dålig uppkoppling med routern så kan du testa att placera routern bättre. Generellt är det alltid bäst att ha den nära ett fönster, gärna lite högre upp (inte på golvet). Detta gör det lättare för routern att få kontakt med en mast.

 

 

 

Aktivera lokalt nätverk.

Har du inte inställningen “lokalt nätverk” aktiverat i din telefon, så kan ett felmeddelande poppa upp där det står något i stilen med “Det går inte att hitta routern”. För att ändra detta går du in i telefonens nätverksinställningar och aktiverar lokalt nätverk, så ska det gå galant att hitta routern och börja surfa. 🏄


Det här ämnet är stängt för kommentarer