Besvarat

Debiteringar från iTunes som jag inte känner igen?

  • 18 June 2019
  • 12 svar
  • 2716 visningar

det finns 2 summor debiterade i denna faktura jag inte förstår vad det är?

Köp via mobil2 2019-04-01 12:23:05 iTunes/020-100529//iTunes MKZWNFQ2M8- 1 st 339,00 iTunes.com/bill 2019-04-04 14:00:55 iTunes/020-100529//iTunes MKZWS8GVWT - 1 st 90,00 iTunes.com/bill Summa Köp via mobil 2 st 429,00 Summa förmedlade tjänster 429,00

förstår inte alls vad detta kan vara, kan ni meddela mej

skulle också vilje veta om det nu endast finns 2 mobilabonemang registrerade på mej?
och om det går att göra ngt med denna kostnad?? 1g mobilsurf 99.- stämmer det verkligen?
jag har ett annat abonnemang hos en annan operatör och detta kändes dyrt?!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 24 June 2019, 09:57

Visa original

12 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, finns det en möjlighet att du kan ha lagt en prenumerationstjänst på ditt Apple ID? Som som Spotify/youtube premium/viaplay eller liknande?
Alternativt köpt något via iTunes?

du kan se din iTunes-köphistorik under ditt Apple-konto 🙂
Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Anne-Lie och varmt välkommen till forumet!🙂👋🏼

Jag flikar in här lite snabbt och precis som @Chipsgeneralen skriver avser det köp som gjorts via iTunes/Appstore. Du kan se exakt vad det avser under din köphistorik i telefonen. Apple har en utmärkt guide som visar hur du kommer åt köphistoriken.

Gällande din andra fråga om du har fler än två abonnemang, kan vi dessvärre inte se det härifrån, då vi skulle behöva personuppgifter. Du kan dock smidigt direkt via tre.se/Mitt3 logga in med mobilt bank-ID och välja fliken "Abonnemang". Där ser du då specifikt hur många abonnemang du har.

Jag har exakt samma problem. Jag blir debiterad 85kr/vecka från just samma. Blir debiterad 340kr/månad och har blivit sen september.

Gör jag som guiden säger att man kan se alla sina köp och prenumerationer, så finns dessa debiteringar inte med. De syns inte nånstans. Inte på telefon eller ens när man loggar in på Apples hemsida med sitt apple-id.

Att få tag på Apple supporten går bara via ett telefonnr som går till Irland. Känns sådär att bli uppringd av ett nr därifrån. Jag vill ha en mailkonversation så man har svart på vitt vad som sägs.

För vad jag förstår här så kan inte Tre hjälpa sina abonnenter? 

Användarnivå 5
Emblem +36

Jag har exakt samma problem. Jag blir debiterad 85kr/vecka från just samma. Blir debiterad 340kr/månad och har blivit sen september.

Gör jag som guiden säger att man kan se alla sina köp och prenumerationer, så finns dessa debiteringar inte med. De syns inte nånstans. Inte på telefon eller ens när man loggar in på Apples hemsida med sitt apple-id.

Att få tag på Apple supporten går bara via ett telefonnr som går till Irland. Känns sådär att bli uppringd av ett nr därifrån. Jag vill ha en mailkonversation så man har svart på vitt vad som sägs.

För vad jag förstår här så kan inte Tre hjälpa sina abonnenter? 


Just länken i tidigare svar avser endast direkta köp så du kommer inte kunna se prenumerationer där. För att se över prenumerationer och säga upp dessa gör du det på denna länk.

Alla köp som görs via AppStore går via Apple så det är tyvärr inget vi har insyn i eller kan avbryta härifrån.

 

Hej igen!

Har som sagt redan provat den vägen också som du föreslår i länken. Men det är tomt där. Det finns inga prenumerationer. Ändå blir jag debiterad! Men jag förstår att ni inte kan göra nåt åt det. Men det är ju inte annat än att man har blivit lurad och det dras pengar för nåt som man varken har godkänt eller vill ha. Det är tråkigt att det är så lätt att det ramlar igenom debiteringar 2019. Tycker synd om dom som inte kanske kan försöka forska reda på problemet själva. Utan snällt måste sitta och betala för nåt man inte accepterat eller bett om.

Användarnivå 5
Emblem +36

Hmmm, är du säker på att det står just apple.com/bill eller itunes.com/bill på debiteringen på fakturan (samtalsspecifikationen)? Det är inte så att det står t.ex “Betal-SMS”?

Ja jag är helt säker. Det är samma klockslag varje vecka som denna debitering på 85kr görs. Jag har inga prenumerationer förutom Deezer som jag betalar månadsvis för.

Det är tråkigt att det inte står på fakturan vad det är för debitering som görs förutom:

iTunes/020-100529//iTunes MTJVTQW839 - iTunes.com/bill

 

Känns svårt att avsluta en prenumeration som man varken accepterat eller som syns vad det är.

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, om det är via iTunes står det som tidigare sagt i inställningar--->"ditt namn"--->prenumeration :) där kan du se dina prenumerationer även om de faktureras någon annanstans

Hej!

 

Som jag tidigare sagt så finns det inget där heller. Det står att jag inte har några prenumerationer.

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej förlåt jag skummade igenom! 

Men detta är ju ett riktigt as till problem.

Mitt tips är nu istället att kontakta Apple direkt för att se om dem kan se något märkligt med ditt konto från det hållet. 

Finns det något annat sett att få kontakt med Appel än att bli uppringd från deras support ifrån Irland? Som jag också skrev tidigare så känns det sådär. Jag skulle hellre vilja ha en mailkontakt så man har allt på skrift vad som sägs. Så det inte blir muntliga saker över telefon som sen aldrig sker och i nästa läge aldrig har sagts.

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, jag har aldrig pratat med dem i telefon utan alltid chattat. Jag vet att jag på något sätt kunnat välja alternativet chatt. Vilket är som du skriver en viss trygghet då det skickas ett mejl med hela konversationen....om man klickar sig fram på deras support-sida så.skall det finnas chatt som alternativ

Svara