Besvarat

Faktura från Billmate

  • 8 May 2019
  • 13 svar
  • 5465 visningar

Hej jag har betalat in 17000 kr för att få sänkt månadsavgift via mobilgrupp som jag betalade via billmate, Hans namn var Andreas och lovade mig lägre månads kostnad men nu betalar jag dubbelt, Vad är felet.
Mvh Pär Gustafsson.
icon

Bäst svar av Tretin 9 May 2019, 10:54

Visa original

13 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @victoria 56!

Vi har avslutat vårt samarbete med Mobile Group sedan en tid tillbaka men även uppmärksammat att Mobile Group fortsätter att ringa ut till våra kunder i syfte att sälja diverse tillbehör eller andra tjänster på delbetalning genom Billmate eller genom andra tjänster som Klarna m.m..

Allt vi säljer fakturerar vi själva; vi använder oss inte utav någon extern part vid fakturering av våra tjänster eller produkter. I detta fall rekommenderar jag dig starkt att ta kontakt med Mobile Group.

Våra egna jurister utreder händelserna internt mot Mobile Group.
Hej jag kommer att bestrida detta så jag hoppas ni hjälper mig med detta, Jag anser att ni är delaktiga i detta eftersom ni har gett dom alla uppgifter om mig,
Pär Gustafsson
Kvarntorpsvägen 18
696 76 Zinkgruvan,
Användarnivå 4
Emblem +9
Jag anser att ni är delaktiga i detta eftersom ni har gett dom alla uppgifter om mig,

Vi har inget samarbete med Mobile Group längre, och vi har inte gett ut dina uppgifter till dom. Det finns inte mycket vi kan göra i denna situation då du har köpt något som inte kommer ifrån oss. Bästa du kan göra är att inte betala, bestrida och polisanmäla händelsen.

Vi har som sagt kopplat in våra jurister som utreder det internt mot Mobile Group.
Hej liggger våra uppgifter om vad vi köpt och för hur mycket öppet så alla kan få fram och läsa dem??
Om tre inte gett ut uppgifterna hur kan då detta företag rikta in sig på just tres kunder och veta så mycket. Har blivit kontaktad och tyvärr vilseledd pga av att dem ringde från ”tre” och viste allt om mina abonnemang hos tre. Hade ingen anledning att misstro dem. Har nu fått extra fakturor på 1100kr i månaden för vad mobilegroup eller Billmate säger är produkter jag fått (fast det var en tjänst DRM sålde på övertagande av surf mm).

Så vilket ansvar har tre i att DRM vet allt om mitt abonnemang hos tre??? Funderar på Di anmälan då jag upplever att tre underlåtit sig att säkerställa att deras underleverantörer inte utnyttjar personuppgifter i bedrägligt syfte.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Doitanders.

Vi har inte längre något samarbete med Mobile Group och lämnar inte ut några som helst uppgifter om våra kunder till dem.

Våra återförsäljare har dock tillgång till kontaktuppgifter i den mån det krävs. Detta hade även Mobile Group när de var vår återförsäljare. Hur dem idag får tag i dina och våra kunders kontaktuppgifter kan vi inte svara på i dagsläget men precis som @niiveus är inne på är våra jurister inkopplade på ärendet.

Har du varit i kontakt med Mobile Group och fått en faktura från t.ex. via Billmate är du välkommen att kontakta kundservice.
Hej!
jag har kontaktat kundservice men får ungefär samma svar som du @Jocke ger. Mer stöd och hjälp ges tyvärr inte. Tre har ett ansvar enligt mig då tre underlåtit sig att inte skydda sina kunders personuppgifter, där nu tidigare säljare kan via mobilegroup vilseleda tres kunder in i mycket kostsamma avtal.
Självklart har jag polisanmält mobilegroup och bestrider alla fakturor (detta tar mycket kraft och energi från enskilda personer som blivit vilseledda av detta skamliga företag, tyvärr).
Användarnivå 5
Emblem +10
@Doitanders

Jag beklagar verkligen den situation som du sitter i.
Bestrider du en faktura som kommer direkt från Tre kontaktar du kundservice så hjälper dem dig vidare.

Bestridande av avtal/fakturor som är tecknade via Mobile Group eller Billmate AB behöver bestridas hos respektive företag. Kontaktuppgifterna hittar du nedan.

Mobile Group

Telefonnummer: 031 - 250 01 90
Öppettider: Mån - Fre 09:15 - 17:00 (lunchstängt 13-14)

Billmate AB

Kontaktuppgifter.
Det är inte mot tre jag bestrider fakturan 😉 det är självklart mot Mobilegroup.
Det jag ifrågasätter är tres ansvar i att personuppgifter finns hos era tidigare underleverantörer som nu används på ett bedrägligt sätt. Vad gör tre åt detta för ytterst så är det ju ni som är personuppgiftsansvariga för era kunders uppgifter.
Användarnivå 5
Emblem +10
Våra jurister är inkopplade på ärendet och mer än så kan vi inte säga i dagsläget är jag rädd för.

Vill du veta hur personuppgifter behandlas finns all information på tre.se.

Hoppas det löser sig för dig.
Jag har också blivit lurad😭 snälla, säg att det har löst sig för någon utav er!
@Aina
det har löst sig för mig så kämpa på bara att bestrida. Lycka till

Till drabbade

Se till att får tag på billmate, bestrid fakturan, hävda uppsägning pga felaktig överenskommelse.

Svara