Besvarat

När kommer möjligheten att få fakturor via e-post nu igen?

  • 31 August 2022
  • 8 svar
  • 323 visningar

  • Nykomling
  • 2 kommentarer

Betalar för pappersfaktura men får då digitalt i Kivra företag ändå (känns lite som falsk marknadsföring).

Vill få faktura via e-post till mitt val av e-post som så många andra erbjuder.

Har hört det är på gång. När kan funktionen tänkas komma?

 

Mvh

Simon

icon

Bäst svar av frodrik91 6 September 2022, 18:22

Visa original

8 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉 , @yapa 

Jag har inte hört något angående det , förstod det som fanns tidigare . Så kanske är på väg igen, antar det är en anledning iaf till varför det inte är aktivt just nu iaf .

Men du har ju andra val , så som E-faktura eller Autogiro . Och då slipper du ju också kostnaden på 49 kr per faktura per varje månad som går. Samt att det inte försvinner bort mellan alla dess mail man har .

Mvh F

Använder Wint för bokföring så efaktura och autogiro faller bort.

Behöver hederlig e-postfaktura som alternativ.

Betalar för “pappersfaktura” idag men då blir det automagiskt elektroniskt ändå (fast man betalar för pappersfaktura) om man råkar ha Kivra för företaget (vill ha myndighetspost på Kivra, men inte räkningar som ska betalas varje månad). Hoppas Tre fixar det med e-postfaktura så fort som möjligt. Borde ju rent tekniskt inte vara så svårt.

Användarnivå 6
Emblem +40

@yapaOkej jag förstår ! 😉

Du kan iaf få ner fakturan som pdf via mitt3 inloggning . Antar att man själv får flytta fakturan ifrån mailen eller kivra in till wint programmet ?

 

Mvh F

Jo,

klart man manuellt kan ladda ner och fixa men betalar extra för pappersfaktura just för att slippa det (trodde jag tills jag insåg att Kivra företag gör att tre låter en betala för pappersfaktura fast den hamnar digitalt ändå).

Jag är lite fast tills dom börjar supporta e-postfaktura så jag kan se till att fakturan hamnar rätt, digitalt, utan extra kostnad.

 

Eller får jag fimpa Kivra för företag så pappersfakturan som jag betalar för faktiskt skrivs ut och postas (känns lite fult att Tre tar betalt för papperspost när det ändå inte blir det med Kivra för företag).

Användarnivå 6
Emblem +40

Angående att du använder Wint som ekonomisystem , som jag förstår det som det är . Så hittade att jag att dom har alternativ med E-faktura .

https://faq-v2.wint.se/faq-fragor/e-faktura  Kanske det är lösningen ? Då slipper du kivra & även avgiften. Men det kanske är något som supporten där kan svara på hur det funkar .

Företag har ju mobilabonnemang , så det bör ju vara relevant och fungerande kan man tycka.

Mvh F

Jag behöver min faktura

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂 , @Nazir Dur Muhammad 

Om du loggar in på mitt3 i app eller webbläsare . Så kan du se din faktura där.

Mvh F

Användarnivå 5
Emblem +33

Hej @yapa !

Nu finns PDF-faktura för företagskunder.

 

Svara