Besvarat

Skumraskföretag Ullared Teknik Ab

  • 27 May 2020
  • 8 svar
  • 3172 visningar

Användarnivå 1

Hej Ringde upp ett företag som hette Ullared Teknik som visst samarbetade med er som ville sänka mina kostnader med 800 kr i månaden. 
 

då jag bara väntar ut mina abonnemang hos 3 för att sedan byta leverantör tackade jag nej. Då jag blivit lurad innan av era ”Underleverantörer” 

Så min fråga är detta ett seriöst företag? Skulle få en IPhone 11 utan abonnemang utan bara sänkta kostnader.,

 

ringde från följande nummer. ‭070-197 58 53‬

icon

Bäst svar av Emanuel 28 May 2020, 13:35

Visa original

8 svar

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @Fotbollsdomare 

Jag ska givetvis kolla upp detta, tack för att du informerar oss. 

Användarnivå 5
Emblem +9

@Fotbollsdomare 

Jag har nu grävt i detta och kan konstatera att Ullared Teknik AB inte är en återförsäljare till oss.

Är det någon mer som blir uppringd/blivit uppringd av någon som uppger sig från att ringa från Ullared Teknik AB så rekomenderar jag starkt att ni avböjer alla förslag som personen i fråga kan komma med, lägg istället på. 

Hur kan Ullareds Teknik då se vilka abonnemang vi har hos Tre med bindningstider & göra ändringar eller ta bort t.ex. abonnemang som håller på att gå ut?
Dom ringde oss fast vi fick en TV & lovade att vi i slutänden skulle sänka våra kostnader hos Tre & inte betala mer än innan trots en ny tv?
Har haft andra med som försökt liknande metoder, men som tur är slutade dom efter polisanmälan & via hjälp från företaget Telefonhjälpen.

@Emil Blev uppringd av Ullarwd Teknik AB i morse om att jag skulle ta bort mina sista kostnader som kunde tas bort då jag blev övertalad att ta något på avbetalning eller liknande för ett år sedan eller så, antar stt detta företag är sådana som tex står utanför ica mm 

 

Nu skulle kostnaderna pressas ner något men jag skulle även få nya samsung s20 'sånjag skulle känna att jag fick valuta för pengarna' vad jag reagerade på när jag godkände falturan, var att det stod 19 000 eller något sådan, uppdelat på 36 månader.

Hur kan dessa människor leverera och sälja för er medan du säger att de inte gör det ?

 

Jag skall naturligtvis ringa upp igen och åmgra köpet enligt handels och distanslagen. Känner inte att en telefon är värd så mycket pengar.

 

 

Ullareds Teknik AB ringar från till mig från detta nummer och skickar denna sms. 
Dom ringar för Tre som dom samarbetar med säger dom  

Ullareds Teknik AB säger jag betalar för mycket och dom kan erbjuda en ny iPhone 11 och jag ska bara betala samma som jag har gjort hittills, men att jag får en ny mobil till samma pris.  Dom säger dom ringar för Tre som dom samarbetar med. 
Blir det bindningstid frågar jag. Det svarar dom inte på utan en massa snack. 
Jag säger att de ska specificera ut vad det är jag ska betala per månad allt i allt. 
Dom säger de redan har förklarat och det borde vara glasklart. 
Jag säger det tycker jag inte det är. 
Dom sucker och säger högt ”herregud”, du kan ju fortsätta betala för mycket och inte få en ny iPhone. 
Sen säger dom, att de skickar en sms med en länk som jag ska acceptera. 
Jag ser att de försöker att jag ska acceptera en delbetalning på i allt 19000 kr. 
Vad säger jag. Jag ska inte köpa för 19000kr. 
Nej säger dom. Det är värdet på erbjudanden. 
Jag säger det verkar märkligt och jag bara vill behålla mitt abonnemang utan ny iPhone. 
Otrevligt säger dom, att jag kan göra som jag vill. 
 

Ok .... i all hast gick jag på ullareds Teknik bluffen ... har suttit & betalt 499kr x antal månader!!!

Va gör jag ??? Runt 7000kr hitintills... dumfåne man ibland är …

//Ari 

Användarnivå 6
Emblem +40

Ok .... i all hast gick jag på ullareds Teknik bluffen ... har suttit & betalt 499kr x antal månader!!!

Va gör jag ??? Runt 7000kr hitintills... dumfåne man ibland är …

//Ari 

Ok .... i all hast gick jag på ullareds Teknik bluffen ... har suttit & betalt 499kr x antal månader!!!

Va gör jag ??? Runt 7000kr hitintills... dumfåne man ibland är …

//Ari 

 


Hej , tråkigt att höra att det blivit fel . Har du varit i kontakt med kundservice hos ”Tre / 3 ”  ? Låter som att du haft detta problem länge … 


Skickar länken nedan här med kontakt uppgifter . Så får ni reda ut vad som gått snett :) 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

@JeppePeppe

Detta låter konstigt , förra året i tråden står det om att dom ej är ” återförsäljare ” för ” Tre” . Antar det är samma nu ?!  Såg bara snabbt på deras hemsida att det enda dom säljer för operatör är kontantkort . Något att kika på , 

Jag antar att detta inte är det första eller sista fallet . Kan ju vara mera kunder i ” mörker antal ” om dettta stämmer . 

 

https://www.ullareddigital.se/nyheter/alcatel-pocket-router-mw40v-hi3g-sim-30gb-7-dagar

 

Ser en del blandad kompott angående recensioner från kunder . Men skulle anta dom är mest riktade för ljud & bild ! 

 

Likväl slutar ju också ”Tre ” med kontantkort 31 mars 2022 som sista dag . 
 

https://www.tre.se/handla/kontantkort

 

Om så är fallet att dom ej är ”Återförsäljare ” för ”3” eller vad jag kan se för någon annan operatör . Så i mina ögon bör man inte få sälja tjänster / produkter om man inte har anknytningen .Eller utge sig för det . 
 

Och efter 31 mars , så dör ju kontantkortet ut och inget finns kvar att sälja förutom hårdvara . Så rent teoretiskt så bör man ju inte få utge sig för återförsäljare om man inte är det . 

Om det nu så är fallet . Får tyvärr någon annan bekräfta :)  

 Eller är marknaden fri att få åtkomst till operatör? 
Är det bara för ”3” sånt här dyker upp eller är det djungelns lag överlag bland operatörer ? 
 

Tänker dom måste ju ändå komma åt era system för göra en kund till ”3” användare . 

 

Hårdvara är ju en annan del utanför operatörs delen egentligen , där kan dom välja och vraka vad dom vill sälja på kontant eller avbetalning . 

 

@Ariba4ever

Kontakta kundservice , så får man ta det därifrån vad som kan ha varit fel . 
 

Vi håller tummarna att det löser sig snarast för dig. 
 

Ha en härlig torsdags kväll ! 
 

Med vänlig hälsning, F 

 

Användarnivå 7
Emblem +36

@Ariba4ever Jättetråkigt att höra ifall du fått fakturor du inte godkänt. Kommer fakturorna från Ullareds Teknik AB så är det dem du behöver vända dig till - de är inte återförsäljare till oss.

 

@frodrik91 Ja, mycket märkligt. Detta ska vara lyft internt men konstigt då det verkar som att de fortsätter :thinking: De ska inte kunna få några uppgifter eller liknande från våra system, då de inte är återförsäljare till oss.

Precis som du skriver slutar vi även med kontantkort!

 

 

Svara