Tips på serier

  • 10 October 2018
  • 40 svar
  • 865 visningar

Användarnivå 5
Emblem +9
  • Pensionerad Moderator
  • 403 kommentarer
Hej Allihopa, jag har serietorka och behöver lite tips!

Kriminalare, skräck, och thrillers föredras starkt!! Komedier och familjedrama avböjes. Jag dras till mörker... 🙈


Detta är vad jag hunnit checka av än så länge, samt rankat efter favorit. Notera att jag sett en hel del serier, men jag tycker inte serier som Andra Avenyn och Rederiet behöver nämnas och passar in här 😉

Narcos #1
Dexter #2
Game Of Thrones #3
Mindhunter #4
Breaking Bad #5
Stranger Things #6
American Horror Story #7
Sons of Anarchy #8
True Detective #9
House of Cards #10




Hit me!

40 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Jag får väl bli först ut...då ingen annan verkar nappa. : P

Sense8

Kan i första anblick verka vara harmlös och mer drama än något annat men det finns en mörk thriller under ytan, dessutom berör den på djupet och är en serie jag önskar att hela mänskligheten såg åtminstone en gång.
Jag har sett den två gånger hittills, den första avsnitt för avsnitt och den andra som Netflix-binge.


Disclaimer:
Den som blir upprörd över sexuella scener eller lider av stark homofobi bör undvika serien ifråga.
Användarnivå 5
Emblem +9
Haha, tack! Jag visste att jag kunde lita på dig @Tristan

Lägger till den på "min lista" på Netflix 🆒
Användarnivå 7
Emblem +10
Jag kommer att vara den som är den och säga.. Game of Thrones! Alla dagar i veckan. 😁
Sen serien startade var måndagar den bästa dagen på veckan.

Användarnivå 5
Emblem +10
Men du @Erik stackars Emil har ju redan sett och rankat GoT som #3 på sin lista.

Ja, jag väntar också på att sista säsongen ska rulla ut. : P
Användarnivå 5
Emblem +9
Exakt som @Tristan säger så har redan sett GOT @Erik Läser du inte mitt inlägg ordentligt? 😫
Du får gärna komma med andra idéer däremot 👏🏼
Användarnivå 7
Emblem +40
En serie som jag fastnade för var How to Get Away with Murder. Rätt så spännande! Långt ifrån den bästa serien, men den är ett bra tidsfördriv 📽
Användarnivå 5
Emblem +9
Kung @Petersson!

Syrran har försökt övertala mig att se den, litar inte på hennes omdöme. Men när du nu också rekommenderar, får jag nog ta och kika in den 😉
Användarnivå 5
Emblem +10
Får väl bygga på din Netflix-lista lite till och tipsa om följande.

Altered Carbon med Joel Kinnaman som nyupptinad fånge i en dystopisk framtidsvärld. Saknar bara en fortsättning i form av säsong 2, men den kommer nog inte.

Van Helsing två säsonger (tredje är på G) med en mix av klassisk Van Helsing-story och Walking Dead. Kan vara lite seg under första avsnitten i säsong 1 men den tar sig enormt mot slutet och toppar under säsong 2.
Användarnivå 5
Emblem +9
@Tristan fasicken, Van Helsing lät som något för mig garanterat. Jag kommer ge första avsnitten en chans under fredagskvällen.


TACK!
Användarnivå 7
Emblem +38
Jag såg denna tråd nu, såg också att ingen rekommenderat LUTHER som är både mörk och kriminaldrama. Idris elba i huvudroll som begåvad men härjad polis.

Helt klart värt att se den serien. Gillar man kriminal-serier får man inte missa
LUTHER
Användarnivå 5
Emblem +9
Tusen tack @Chipsgeneralen Kommer checka in denna efter att jag sett klart Making A Murderer säsong 2.
Jag kan enbart se en serie i taget, för att inte tappa intresset för resterande 😉
Användarnivå 2
Själv så rekommenderar jag IT.
Användarnivå 1
Inte den kategori du skrev men....
Den absolut bästa serien enligt mig är:

Supernatural

Finns 13 säsonger.

Ny här så kanske är sent ute 😝🤘
Användarnivå 7
Emblem +10
Inte den kategori du skrev men....
Den absolut bästa serien enligt mig är:

Supernatural

Finns 13 säsonger.

Ny här så kanske är sent ute 😝🤘


Har själv inte tittat på det men min kollega som såg ditt inlägg utbrast precis i "Jaaaa den är sk*t bra!!". Ska nog ta och ge det en chans! 😃

Ni har väl inte missat att Stranger Things 3 släpptes igår? 😁😍

Användarnivå 7
Emblem +38
I höst kommer watchmen som verkar bli en riktigt bra jävla serie!
Användarnivå 7
Emblem +10
I höst kommer watchmen som verkar bli en riktigt bra jävla serie!

Baserad på filmen från 2009 eller är jag ute och cyklar?
Ser fram emot Witcher också!
Användarnivå 5
Emblem +9
@Chipsgeneralen

Ey, tack så mycket! Ska definitivt checka in den 😃
Användarnivå 5
Emblem +9
@Åza

Alla tips är välkomna givetvis, och du är inte sent ute 😉
Jag kommer lägga den i " to watch" listan och ge den en chans 😎
Användarnivå 7
Emblem +38

I höst kommer watchmen som verkar bli en riktigt bra jävla serie!Baserad på filmen från 2009 eller är jag ute och cyklar?
Ser fram emot Witcher också!




Ja, exakt. Men är satt typ 30 år efter händelserna i filmen/serietidningen.

Herre gud ja, hoppas stenhårt på the Witcher spelen är magiska så får hoppas att serien lever upp till det! 🙂 inte läst böckerna dock!

Jag har väldigt snarlik smak, även om jag nog är ännu mer såld på sci-fi.

Jag rekommenderar Mr Mercedes, Fargo och Bosch, bästa deckarserierna jag sett på länge!

The sinner, två säsonger som jag tror verkligen passar dig.

Två polisserier som följer en enhet alt ett distrikt är Line of duty (antikorruption) samt No offence.

Outsiders, om bergsfolk i USA som lever utanför samhället, mkt sevärd!

Westworld på HBO (Min favorit) så sjukt bra story & misstänkt snyggt gjord!

Jag antar/hoppas att du sett The wire? Annars är det världens bästa serie enligt väldigt många :) Särskilt S 01 & S 03

Om du gillar hur folk levde, hur de klädde & förde sig, åt, drack och krigade i GOT, så tycker jag att både Vikings och Last kingdom, båda på Netflix nu 👍

His dark materials på HBO är typ got för tweens, men jag gillar den och jag är 38.

Just det, höll på att glömma. Castle rock, baserad på Stephen Kings karaktärer från olika böcker. Riktigt bra psykologisk thriller med spooky vibes 😀

Det bästa tipset sist; Good Omens! En serie som har allt, med idel professionella skådespelare och välgjort manus Intelligent dialog, brännande aktuella alt teologiska svåra frågor tacklas med mycket humor utan att kännas banalt.

Håll till godo, simma lugnt!

Användarnivå 5
Emblem +9

@Råbbokopp Först och främst vill jag säga TACK för dina rekommendationer och ditt pricksäkra sinne för att kunna gissa dig till vad jag gillar för film/serier! 

 

Mr Mercedes, Bosch, Fargo har jag sett, tre riktigt mäktiga serier, resterande ska jag definitivt kika in.

Jag har antecknat ner dem på mobilen och ska börja med West World! 

Jag får passa på att rekommendera serien YOU på Netflix, nervkittlande, lite mörk men med en humoristisk underton. Skrämmande lik Dexter men mindre blod ;)  

 

 

 

Användarnivå 7
Emblem +38

Kan nu senast tipsa om The Witcher. Men även om du inte sett Chernobyl och känner dig väldigt stabil i sinnet så kan jag rekommendera den otroligt välgjord. @Emil
 

@Råbbokopp

 

 

 


Härligt att höra!

Bra val att börja med westworld 😀👍👍👍 Håll till godo!

 

Användarnivå 7
Emblem +10

Nu har äntligen Sverige fått möjligheten att ansluta sig till Disney + och samma dag fick vi se nya trailern för säsong 2 av The Mandalorian som kommer 30 oktober. För er som gillar Star Wars så är denna serie ett måste. Jag var rätt skeptisk i början men fastnade efter bara 10 minuter, otroligt bra!

 

May the force be with you...

Användarnivå 7
Emblem +38

Vet inte om jag har tipsat om det men på HBO Nordic finns det just nu två serier jag tycker man borde kolla om.

 

Den första och VIKTIGASTE  är Perry Mason som är en otrolig deckarserie 

den andra är Lovecraft country! :) 

Svara