Besvarat

automatisk ljus styrka utomhus?

  • 15 October 2020
  • 3 svar
  • 85 visningar

hejsan! har en Samsung a41 är som vanligt otroligt nöjd med samsung( o 3 förstås😁). o ja tycker det där med 'utomhus läge', att skärmen ställer om sin ljusstyrka efter ljus förhållandena är helt fantastiskt,men tycker inte de funkar lika bra på min nye a41,ibland funkar de o ibland inte,som nu sitter ja utomhus o ja har adaptiv ljusstyrka på, men skärmen blir inte ljusare, som den ska bli,för när de funkar är de så himla bra.så ja undrar om någon vet var sensorn till adaptiv ljusstyrka sitter på skärmen? ja har torkat o tagit av fodral mm men skulle underlätta om ja visste var sensorn sitter, förstår ju att man inte kan se den med blotta ögat men sitter den på skärmen el på sidorna? tacksam för svar o tack för en toppen sida.mvh

icon

Bäst svar av Pettersson 16 October 2020, 10:48

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Tozzi82 Hej! 

 

Jag har inte koll på var sensorerna sitter exakt på din mobil - men oftast sitter de i överkanten av telefonen.

 

Har du något skal eller skärmskydd på telefonen? 

hallojsan Pettersson! tack för ditt engagemang, menar du med överkant,på själva skärmen el på kort/lång sidan av mobilen? har Googlat för att försöka hitta var den sitter men icke hittat något, har tagit av skydden o provat men funkar inte ändå, de e ju så himla bra( när de funkar).som sagt tack för att du tar dig tid.mvh tezz

@Tozzi82 Hej! 

 

Jag har inte koll på var sensorerna sitter exakt på din mobil - men oftast sitter de i överkanten av telefonen.

 

Har du något skal eller skärmskydd på telefonen? 

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Tozzi82 Ja, det brukar sitta i överkanten av telefonerna på framsidan. Har du testat att lysa med en lampa direkt på telefonen för att sedan gå in i ett mörkt rum och se om skärmen anpassar sig? Det går självklart bra att göra tvärt om också :) 

 

Svara