Besvarat

Vilken dag kommer min iPhone 11 komma fram?

  • 18 September 2019
  • 6 svar
  • 40936 visningar

Jag beställde min iPhone 11 via kundservice runt kl 15 förra fredagen (alltså en timme efter förköpet startade) och undrar nu om någon har någon erfarenhet kring när min telefon kommer komma fram. Har ännu inte fått något kollinr och vill väl egentligen bara veta om jag kommer hinna få min telefon på fredagen eller om jag kommer behöva vänta till måndag. Kommer bli en lång helg av väntan isåfall... På 3.se/iPhoneleverans så står det: ”Leverans: Fredag 20 september”, men då jag som sagt inte fått något kollinr än så blir man ju lite nojig. Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar?

Jag bor i Stockholm om det gör någon skillnad.
icon

Bäst svar av Jocke 19 September 2019, 12:26

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Vad kul med en ny telefon. Hoppas du blir nöjd 😃.

Leveranstiden påverkas av antal beställningar av en viss färg på telefonen, storlek, tid när beställningen gjordes osv. Du kan söka på din beräknade leveranstid på tre.se och där finns all väsentlig information kring beställningar av de nya telefonerna från Apple.

Är du kund sedan tidigare och har förlängt abonnemanget får du en SMS-avisering så fort telefonen finns att hämta ut.
Är det ditt första abonnemang hos oss kommer du att få en brevavisering som du behöver för att hämta ut försändelsen med.
Fick en avisering med försändelse-id imorse från Postnords app men där står det att jag ska få SMS-avisering när paketet finns att hämta. Jag är inte kund hos er sen tidigare så måste jag vänta på ett brev också eller hur funkar det?
Användarnivå 5
Emblem +10
@Frida.93

Så kul. Allt som oftast går det bra att hämta en försändelse med kolli-id + giltigt legitimation.
Hej
Jag beställde iphone 11pro den 14 sep , när kommer jag få den?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till ett tidigare ärende som besvarats
Hej igår pratade jag med kundservice och de nämnde att de fick nyss mobilerna. Men jag undrar om de kommer ta dagar eller veckor för att mobilen ska komma?

Har läst lite och andra har fått leveranstid men jag har bara oberkeäftat leveranstid. Varför kommer det sig att vissa står det ett viss datum när mobilen ska bli levererat?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till ett tidigare ärende som besvarats
Användarnivå 5
Emblem +10
@Rooheed och @Tania.

Den enda information som finns gällande era leveranser är den som finns att se på tre.se.
Håll utkik där för uppdateringar kring er leveranstid 🙂.

Svara