Besvarat

Byta nummer, går det?

  • 21 October 2018
  • 4 svar
  • 12052 visningar

Hej är så att jag skulle vilja byta nr till ett helt nytt går det?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tristan 21 October 2018, 11:12

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Pusher!

Självklart kan du byta nummer.
Det du behöver göra då är att ta kontakt med Kundservice, vilket du enklast gör genom att slå 300 i din mobil, och begära ett nummerbyte.

Att genomföra ett nummerbyte kostar 250 kr och tar ca 10-15 minuter från att du tar kontakt med Kundservice.

Ifall du vill byta nummer för att slippa bli kontaktad av någon som har ditt tidigare nummer kan det vara bra att börja med att se till så att ditt nummer läggs hemligt för nummerupplysningstjänster och därefter genomföra själva nummerbytet, eftersom du då minimerar risken för att det nya numret hamnar på nummerlistor för just nummerupplysning.

Hoppas att det besvarar din fråga. : )
Kan jag ändra mitt abonnemang till mindre surf då jag inte brukar upp dom 30 jag har idag
Användarnivå 7
Emblem +40
Kan jag ändra mitt abonnemang till mindre surf då jag inte brukar upp dom 30 jag har idag

Hej,

det beror lite på om du har bindningstid eller ej. Du kan se aktuell bindningstid inne på Mitt3 eller genom att kontrollera ditt abonnemangsavtal.

Har du bindningstid kan du inte byta abonnemang till ett som är billigare under bindningstiden. När bindningstiden har gått ut kan du byta abonnemang uppåt eller neråt. När bindningstiden har gått ut kan du kontakta kundservice som kan hjälpa dig med detta.

Har du ingen bindningstid kan du byta ner dig till ett abonnemang som är billigare. Även detta kan kundservice hjälpa till med. Ett abonnemangsbyte sker ganska omgående.

Hej är så att jag skulle vilja byta nr till ett helt nytt går det?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

hejsan

Svara