Fråga

Lägga in gamla numret manuellt på Iphone

  • 18 July 2022
  • 7 svar
  • 366 visningar

Hej!

Både jag och min dotter har startat abonnemang hos er med start idag 18/7. Jag fick ett sms av er där det bland annat stod: ”Om du har en iPhone är det viktigt att du går in på "Inställningar" / "Telefon" / "Mitt nummer" och ändrar numret som står där till ditt nya nummer.”

Detta funkade utan konstigheter på dotterns IPhone men på min slår det nya numret (3:s) bara tillbaka, så jag kan inte manuellt lägga in mitt gamla nummer från Halebop?!

Hur gör jag då?

Mvh Jossan


7 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@jossan80 Hej, 

 

har du testat att starta om din telefon för att se om det hjälper? 
 

Om inte, testa att avaktivera iMessage och FaceTime i inställningarna. Ändra därefter numret. Aktivera sedan tjänsterna igen. 

Jag har provat dina tips, provade även att starta om mobilen igen efter att jag avaktiverat FaceTime och Imessage, men den slår fortfarande bara ifrån 😞

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej!

Både jag och min dotter har startat abonnemang hos er med start idag 18/7. Jag fick ett sms av er där det bland annat stod: ”Om du har en iPhone är det viktigt att du går in på "Inställningar" / "Telefon" / "Mitt nummer" och ändrar numret som står där till ditt nya nummer.”

Detta funkade utan konstigheter på dotterns IPhone men på min slår det nya numret (3:s) bara tillbaka, så jag kan inte manuellt lägga in mitt gamla nummer från Halebop?!

Hur gör jag då?

Mvh Jossan

 

Hej , 🤗 @jossan80 

Rätta mig om jag har fel , men ni har skaffat 2 nya abbonnemang hos 3 med start idag . Varav dotterns funkade utan problem och är ett helt nytt med nytt telefon nummer . Och i ditt fall , så är det en överlåtelse från halebop till 3 med föregående telefon-nummer som du haft ? Men har ett tillfälligt telefon nummer från 3 tills det växlar över från gamla till nya operatör , i detta fallet 3 .

Har båda fått detta sms angående detta , eller kom det bara till ditt abbonemang  ?


 

Utöver hur det är med ovanstående text . Så antar jag att ni har nya telefoner båda två , Så kan det vara värt att uppdatera mjukvaran genom att gå in på “ Inställningar → Allmänt → Programuppdatering “. Och trycka uppdatera . Också bra att vara förberedd med sitt pin-kod till simkortet , samt möjligtvis låskod för mobilen .

Dock om ni båda har exakt samma iPhone ,men ena får det funka och andra inte ,  så kan det vara något annat.

 

Hej @frodrik91

Både jag och dottern flyttar över våra gamla nummer från andra mobiloperatörer till 3, jag från Halebop och dottern har haft kontantkort från Telenor. Jag fick sms:et från 3 ovan men inte dottern, hennes telefon gick det också, utan problem, att manuellt lägga in det gamla numret på hennes IPhone.

I sms:et från 3 står det inget om att man ska vänta med att lägga in det gamla numret under telefonkolumnen, utan jag tolkar det snarare som att man bör lägga in det direkt, därför är det en smula irriterande när det bara slår ifrån. Men jag ska testa ditt förslag med uppdateringarna 👍

 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej @frodrik91

Både jag och dottern flyttar över våra gamla nummer från andra mobiloperatörer till 3, jag från Halebop och dottern har haft kontantkort från Telenor. Jag fick sms:et från 3 ovan men inte dottern, hennes telefon gick det också, utan problem, att manuellt lägga in det gamla numret på hennes IPhone.

I sms:et från 3 står det inget om att man ska vänta med att lägga in det gamla numret under telefonkolumnen, utan jag tolkar det snarare som att man bör lägga in det direkt, därför är det en smula irriterande när det bara slår ifrån. Men jag ska testa ditt förslag med uppdateringarna 👍

 


 

hittade denna länken som kanske kan hjälpa : 

 

https://community.idmobile.co.uk/device-phone-support-26/can-t-change-my-number-to-ported-number-on-iphone-46693

@frodrik91 som genom ett MIRAKEL så gick det helt plötsligt att lägga in numret manuellt. Startade om mobilen för femhundraelfte gången och då gick det 🙏

Tack för bra support 👍

Användarnivå 6
Emblem +40

@frodrik91 som genom ett MIRAKEL så gick det helt plötsligt att lägga in numret manuellt. Startade om mobilen för femhundraelfte gången och då gick det 🙏

Tack för bra support 👍

Härligt att höra 👋🏻😜plötsligt händer de som man säger haha ! Bara surfa på nu och ha en go sommar ☀️ 💦/ F 

Svara