Besvarat

Samtal väntar fungerar ej med Tre

  • 8 September 2022
  • 6 svar
  • 3318 visningar

Hej! 

 

Jag hade Telenor tidigare och då fungerade samtal väntar-funktionen. Nu med Tre så fungerar det inte längre, trots att telefonen har den inställningen aktiverad (Samsung s10e). Istället får man ett sms att xxxx har sökt dig utan lämna ett meddelande.

 

Kan ni lösa detta problem? 

icon

Bäst svar av Pettersson 9 September 2022, 15:31

Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉 , @SM_1 

Jag kan tänka mig att det ligger kvar någon inställning från Telenor, då du har samma mobil , fast med 3 Sim-Kort nu .

Du kan testa att avaktivera sen aktivera igen . 

 

  • Öppna appen Telefon av din Samsung
  • Klicka på de tre punkterna eller menyikonen
  • gå sedan till inställningar
  • därefter i ytterligare tjänster eller andra parametrar
  • aktivera sedan rutan Samtalssignal ou samtal väntar

 

 

Då telefonen har dubbla Sim-kort platser . Så kika så det ligger på rätt kort . Länken har 2 år på nacken , men kanske kan vara relevant ändå.

https://sv.androidhow.eu/hur/hur-man-aktiverar-samtal-vantar-i-samsung-android-10/

 

Mvh F

Hej, det har jag gjort, samma problem. Allt är inställt på Sim 1 också. 

 

Samtal väntar slutade att fungera samma dag jag bytte till Tre så felet måste ligga hos Tre.

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@SM_1 Hej,

 

funktionen samtal väntar fungerar med Tre. Det finns egentligen två steg för att försöka lösa detta, det första vore att kika med kundservice och det andra är att du nollställer nätverksinställningarna i telefonen för att utesluta att det är någon tidigare konfiguration som ligger kvar från din tidigare operatör. 

 

Kontaktuppgifter till kundservice hittar du här. Efter att kundservice har hjälpt dig kan det ta upp till 24h innan det är helt aktivt. 

 

Skulle det fortsatt inte fungera kan du testa följande, det går självklart även fint att testa innan du kontaktar kundservice om du vill. 😄

Detta görs under Inställningar → Allmänt → Återställ → Återställ nätverk → Återställ inställningar → Återställ. 

Tänk på att sparade WiFi-nätverk osv försvinner när du gör detta, så se till att ha uppgifterna tillgängliga. 

 

Får du igång det?

Tack för svar. Känns surt att man förlorar alla WiFi-nätverk, man har ju sparat ett bra gäng genom åren. Är det verkligen enda sättet? 

Användarnivå 7
Emblem +40

@SM_1 Du kan ju som sagt kontakta kundservice först för att se om de kan hjälpa dig vidare innan du nollställer nätverksinställningarna. 👍

Tack! 

 

Kundtjänst gjorde något, så nu fungerar det. 

Svara