Besvarat

Upptagetton när någon ringer, hur?

  • 1 July 2018
  • 4 svar
  • 41868 visningar

Hur ställer jag in att när man pratar i telefon blir det upptagetton?
Som det är nu går röstsvar in direkt. Jag vill att när telefonen är upptagen skall det vara upptagetton

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till nummer och samtalsinställningar
icon

Bäst svar av Jocke 6 July 2018, 09:50

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Detta bör du kunna ändra i telefonens inställningar, under Telefon brukar val finnas.

Vilken telefon har du?
Iphone SE
Användarnivå 7
Emblem +40
goran2018 skrevIphone SE


Får ta och rätta mig. Verkar inte vara möjligt. Det bästa alternativet verkar vara om du aktiverar Samtal väntar, så du ser vem som ringer - trots att du är i samtal. Så kan du då välja att ignorera (så att skickas) eller svara direkt (så det tidigare samtalet parkeras, inte avslutas).
Användarnivå 5
Emblem +10
Det Petterson skriver är korrekt. Avaktiverar du "samtal väntar" i telefonen kommer samtalet inte att komma fram. Däremot får den som ringer höra att du är upptagen i telefon och blir uppmanad att lämna ett meddelande.
Vill du istället att det ska vara vanliga upptagettoner är det något vår kundservice kan hjälpa dig med att ordna genom att ändra inställningarna på ditt abonnemang/kontantkort.

Svara