Ändrade priser i utlandet pga COVID-19

  • 27 March 2020
  • 2 svar
  • 996 visningar

Användarnivå 7
Emblem +10
  • Pensionerad Moderator
  • 709 kommentarer

Det är en speciell tid vi lever i och kommunikation är viktigare än någonsin. Vi har tusentals kunder utomlands och för flera är det kanske svårt eller rentav omöjligt att ta sig hem. Vi vill underlätta för dem att hålla kontakten med sina nära och kära.
 

Alla Tre-kunder utomlands kan sedan i måndags ringa och smsa hem till Sverige för 0 kronor per minut och sms. Alla kunder som befinner sig i utlandet inom EU/EES får dessutom 5 GB extra surf att använda fram till månadsskiftet. Det får även kunder med tilläggstjänsten 3Världen som befinner sig i något av de andra 50 länderna som ingår i 3Världen. Är man fortfarande utomlands i 3Världen eller EU/EES den 1 april får man ytterligare 5 GB att surfa för månaden ut.


Ändrade kostnader för samtal och SMS för kunder som under perioden 23 mars - 30 april 2020 befinner sig utanför Sverige. Ändringarna gäller t o m 14 april.

  • Samtal till Sverige  - 0 kr/min
  • Samtal inom det landet du befinner dig i  - 0 kr/minut
  • Ta emot samtal i utlandet - 0 kr/minut
  • SMS till Sverige - 0 kr/SMS

Gäller t o m 30 april 2020
Gäller ej betal- och satellitsamtal eller betal-SMS samt satellitroaming.

 

Inom EU/EES (ej Sverige):
Kunder som den 23 mars befinner sig i EU/EES får 5 GB extra surf på abonnemanget som går att använda t o m sista mars. Befinner du dig fortsatt i EU/EES 1 april fyller vi på med 5 GB extra surf som går att nyttja t o m 31 april.

Om du har tilläggstjänsten 3Världen (ej Sverige):
Kunder med tilläggstjänsten 3Världen som den 23 mars befinner sig i ett 3Världen-land får 5 GB extra surf på abonnemanget som går att använda t o m sista mars. Befinner du dig fortsatt i ett 3Världen land 1 april fyller vi på med 5 GB extra surf som går att nyttja t o m 31 april.


2 svar

Hej Erik, Jag är strandsatt i Schweiz pga rådande coronaomständigheter. Jag brukar resa från Sverige till Schweiz varannan helg eftersom jag har familjen här, och därför har jag TreVärlden-abbonemanget. Pga av in-/och utreseförbud pga coronapraxisen som Schweiz och Sverige tillämpar, och på grund av att inte missa tid med familjen, samt lyckan av att kunna arbeta på distans, är jag i praktiken strandsatt här i Schweiz. Nu närmar det sig 30 dagar sedan jag for hit. Vad händer då med mitt 3Världen-abbonnemang? - Finns möjligheten att förlänga det ytterligare 30 eller önskvärt 60 dagar eftersom man inte vet hur länge situationen består? - Jag ringer knappt några telefonsamtal alls, vare sig i Sverige eller i Schweiz, vilket ni kan se på mitt abonnemangsstatistik. All kommunikation sker för mig i praktiken via Internet. I undntagsfall händer det att jag behöver nås av min särbo här i Schweiz. Ett normalt telefonabbonemang gör det mycket dyrt att ringa i Scweiz, samt till och från landet, men med 3Världen är man i alla fall anträffbar! 🙂 Jag skulle uppskatta er flexibilitet att göra ett undantag med detta pga rådande omständigheter! Hälsningar, Strandsatt

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej Erik, Jag är strandsatt i Schweiz pga rådande coronaomständigheter. Jag brukar resa från Sverige till Schweiz varannan helg eftersom jag har familjen här, och därför har jag TreVärlden-abbonemanget. Pga av in-/och utreseförbud pga coronapraxisen som Schweiz och Sverige tillämpar, och på grund av att inte missa tid med familjen, samt lyckan av att kunna arbeta på distans, är jag i praktiken strandsatt här i Schweiz. Nu närmar det sig 30 dagar sedan jag for hit. Vad händer då med mitt 3Världen-abbonnemang? - Finns möjligheten att förlänga det ytterligare 30 eller önskvärt 60 dagar eftersom man inte vet hur länge situationen består? - Jag ringer knappt några telefonsamtal alls, vare sig i Sverige eller i Schweiz, vilket ni kan se på mitt abonnemangsstatistik. All kommunikation sker för mig i praktiken via Internet. I undntagsfall händer det att jag behöver nås av min särbo här i Schweiz. Ett normalt telefonabbonemang gör det mycket dyrt att ringa i Scweiz, samt till och från landet, men med 3Världen är man i alla fall anträffbar! 🙂 Jag skulle uppskatta er flexibilitet att göra ett undantag med detta pga rådande omständigheter! Hälsningar, Strandsatt

 

Hej @Strandsatt! Mycket bra tanke! Vi har idag lyft din fråga internt för att se om det är något vi skulle kunna göra. Vi har ännu inte tagit beslut huruvida vi kan utöka tidsgränsen för alla men kan redan nu berätta att från och med idag är man varmt välkommen att kontakta kundservice som tittar på enskilda fall.

Svara