AirPods Pro!

  • 28 October 2019
  • 12 svar
  • 3119 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38

Apple drog en minirövare och lanserade idag sina “super”lurar AirPods Pro. 

Trådlös laddning. 

“Noise Cancellation” 
 
“Noise Chanelling” (Dvs att du kan höra “igenom” hörlurarna och inte behöver ta av dem för att till exempel svara på en fråga eller liknande. 

Apple lovar ruggigt bra ljud och liknande. 


Detta paketet kostar sinnesrubbade 3200:- Men om jag ska lita på magkänslan så kommer dessa lurar leverera ordenligt. Men frågan är om det riktigt är värt det för gemene man. DÅ man kan få en Apple Watch Series 3 för mindre pengar. 


12 svar

Användarnivå 7
Emblem +10

Alltså jag har ju missat det helt, tack@Pettersson som uppmärksammade mig på det ikväll. :grin:
Händer mer ofta nu att de släpper saker och ting utan keynote, man tycker nästan att de borde ha nämnt något i samband iPhone 11 presentationen. Nåja! En härlig överraskning.

Ser fram emot att få höra om dina tankar när du har testat dem! Tror som du att ljudet är nog riktigt bra för “InEar?” :grinning:

 

Användarnivå 7
Emblem +38

@Erik  Ja, tydligen ryktas det om en 14” och en 16” MacBook i veckan också. Samt deras söktaggar som ryktades om innan keynote. 

Får se om jag har kulorna att testa dom! Känns mer och mer som att alla priser på mobila grejer drar iväg sjukt. Men ja, Apples passform skojar man inte bort! Kanske är Pros som ingår i nästa års iPhone pro!? Det hade varit drömmen! 

Användarnivå 7
Emblem +40

Mina ska komma på onsdag står det på beställningen, så jag håller tummarna att det blir så. Lovar att berätta allt! Ska försöka jämföra dem på jobbet mot mina Bose QC35II på flyget på torsdag. Kanske är det ett faktiskt alternativ? 

Användarnivå 7
Emblem +38

Mina ska komma på onsdag står det på beställningen, så jag håller tummarna att det blir så. Lovar att berätta allt! Ska försöka jämföra dem på jobbet mot mina Bose QC35II på flyget på torsdag. Kanske är det ett faktiskt alternativ? 



Jäklar va avundsjuk jag är. Ska bli riktigt kul att läsa vad du tycker! 
Känns oftast som apple är riktigt bra på själva lösningarna när de väl släpper funktioner andra gjort länge. 

Användarnivå 7
Emblem +40

Apple skriver även detta, vilket verkar otroligt smidigt. Så slipper man försöka prova sig fram själv.

 

The Ear Tip Fit Test helps ensure users get the best audio experience from AirPods Pro by testing the quality of the seal and identifying the best ear tip size for them. After placing AirPods Pro in each ear, advanced algorithms work together with the microphones in each AirPod to measure the sound level in the ear and compare it to what is coming from the speaker driver. In just seconds, the algorithm detects whether the ear tip is the right size and has a good fit, or should be adjusted to create a better seal.

 

Här är även en av Apples snygga produktvideor.

 

@Chipsgeneralen Jag kunde inte hålla mig från att beställa dessa, men egentligen hade det väl kanske varit bäst att väntat lite. De är ju inte billiga precis. 

Användarnivå 7
Emblem +38

@Pettersson ah såg den där med “ear tips” vilket verkar vara helt otroligt smart. Så många gånger man suttit och testat och inte vetat. Tex med de medföljande lurarna till samsung. jag har ingen aning om det sitter som de ska eller inte, de sitter ganska skönt. haha 


Får hoppas att de rättfärdigar priset och du blir mer än nöjd! 

De ser väldigt sköna ut för att vara in-ear! 

Användarnivå 7
Emblem +36

Såg reklamvideon för dem som Apple la ut igår kväll, de verkar riktigt najs! Dock är jag personligen lite osäker på på just valet av “Silicone tips”, tycker att dem generellt aldrig sitter bra i öronen, trots att de kommer i olika storlekar - föredrar hur dem sitter och ser ut idag med vanliga Airpods.

Men spännande @Pettersson , ser fram emot en recension av något slag! :grin:

 

 

Användarnivå 7
Emblem +40

Har nu haft AirPods Pro sedan i förmiddags. Är nöjd. Med musik och ANC, brusreducering, igång hördes inte trafiken i stan - Kungsgatan osv. under dagen. Likaså på SJs regionaltåg och pendeltåget så hölls ljudet ute. Det är alltså stor skillnad mellan dessa och den tidigare modellen. 

 

Ljudmässigt så upplever jag absolut en positiv skillnad, men jag tror att mycket handlar om att det är ett par in-ear lurar som sluter tätt på ett annat sätt. Basen upplever jag som bättre och ljudet är allmänt klarare. Behöver inte heller ha lika här volym för att höra allt, men det handlar nog mycket om ANC och tätt slutande proppar som stänger ute annat ljud.

 

Som vanligt med AirPods så ansluts de enkelt och är otroligt smidiga att hantera. Ingen skillnad där. Testade även öronpropparnas passform, med den inbyggda funktionen. Oavsett vilken storlek jag använde så stod det att passformen var bra, har väl “perfekta” öron enligt Apple 😅. Så det är nog dels öronform och vad man anser vara bekvämast som får avgöra vilken storlek man använder. Passformen är bra för mig och, utan att ha testat, känns det absolut som att jag skulle kunna träna med dessa.

 

I jämförelse med mina Bose QC35II, som är ett par over-ear med ANC, så verkar dessa inte kunna jämföra sig riktigt. Men ska testa det ordentligt påväg till USA imorgon - återkommer! Just nu, skulle jag säga att prismässigt så står Boses hörlurar sig bättre, det är bättre ljud och ANC. Men de är inte alls lika snygga i min mening.

 

Detta är mina intryck hittills, uppdaterar igen om några dagar!

Användarnivå 7
Emblem +40

Nu har jag testat lurarna påväg till Los Angeles! Brusreduceringen är faktiskt riktigt bra på att ta bort monotona ljud, som flygplansljud - men också röster osv. Bose QC35II är bättre på att bort flygplansljudet om man inte har någon musik på. Men har man musik på märks det ingen skillnad egentligen. 

 

Transparansläget är bra att ha, perfekt om man hör någon annonsering börja. Så slipper man ta ur hörlurarna, det är enkelt att växla mellan genom att klämma på ”pinnen”. 

 

Att sova med dessa i en business-stol skulle jag nog inte göra, eftersom de sticker ut från örat och jag sover gärna på sidan, vilket gör att jag skulle bli lite rädd för att de ska lossna och ramla ner i en springa, vilket gör det otroligt svårt att få upp dem sen. Sover man däremot på rygg eller sittandes går det alldeles utmärkt. Skulle även kunna tänka mig att någon typ av AirPods-snodd kan lösa problemet med att vara rädd för att de ska ramla ner.

 

Jag sprang även med dessa igår, utan några problem som helst. De sitter kvar mycket mycket bättre än de tidigare. 

 

I fortsättningen kommer jag skippa mina Beats-lurar som jag har när jag tränar och så fort jag har någon AirPods-snodd kommer jag även skippa mina Bose som jag har haft när jag flyger. AirPods Pro är hörlurar som kan användas till allt tycker jag! 

 

En annan fördel med Bose-lurarna är dock att jag kan ansluta en AUX-kabel och använda dem till IFE-systemet ombord. Hörlurarna man får ombord är ju ibland inte alls speciellt bra.

Användarnivå 7
Emblem +38

@Pettersson  Låter så otroligt lovande. Blir riktigt sugen. Tror du dem är värda ca 500 mer än powerbeats x pro (eller va de heter, de helt trådlösa) ? 
Hade priset legat lite lägre hade det för mig (rent mentalt) varit mer värt. Dock förstår jag såklart priset då det har sjukt mycket bra funktioner och är “pro” 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Chipsgeneralen Nu har jag inte testat Powerbeats Pro, men ja. Jag har visserligen inte gillat när man har en bygel runt öronen. Ljudmässigt kan nog Powerbeats Pro prestera bättre, men möjligheten till ANC så är nog AirPods Pro ett val som fungerar mer i fler situationer kan jag tro.

Användarnivå 7
Emblem +38

Kan tänka för dig som flyger runt så mycket och har det bruset att det verkligen är en värdefull funktion själv har jag aldrig testat det! :) Sjukt kul med intryck! 

Svara